خبرهای داغ:
کنگره شهید فهمیده، سرداران، فرماندهان و 300 شهید بخش مرکزی قم روز یکشنبه با حضور خانواده های معظم شهدا، مسئولان استان و اقشار مختلف مردم در حسینیه فاطمه الزهرا (س) شهر قنوات قم برگزار شد.
کد خبر: ۸۸۰۷۸۷۰
|
۲۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۶
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از قم، بخشدار بخش مرکزی قم در این کنگره گفت: مسئولان دستگاه های دولتی خادمان مردم و خانواده های معظم شهدا هستند و این برنامه به منظور زنده نگاه داشتن نام و یاد شهدای بخش مرکزی قم برگزار شد و قرار است تا این آیین به صورت مستمر در سال های آینده نیز برگزار شود.

علیرضا خزائی افزود: بخشداری بخش مرکزی قم با همکاری ناحیه مقاومت بسیج امام حسین (ع) تلاش می کند تا ارزش های دفاع مقدس بیش از پیش در نزد مردم منطقه، ماندگار شود و جوانان امروز با حماسه آفرینی های رزمندگان اسلام آشنا شوند.

** در این کنگره حاج محسن ترکاشوند مجری برنامه به منظور قدردانی از فداکاری خانواده های معظم شهدای بخش مرکزی قم، شعر حماسی را به زبان لکی که زبان مردم بومی شهر قنوات است، خواند و فضای جلسه پر از شور و نشاط شد.

** در این کنگره دختر یکی از شهدای مدافع حرم حضرت زینب (س)به قرائت دست نوشته ای خطاب به پدر خود پرداخت و فضای جلسه را پر از حزن و اندوه کرد.

** گروه رزم نواز سپاه امام علی ابن ابی طالب (ع) قم در ابتدای این کنگره به اجرای برنامه پرداختند و در پایان مراسم نیز مداح اهل بیت حاج سید علی حسینی مداحی کرد.

** پخش کلیپ از حماسه آفرینی های رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم از دیگر برنامه های این مراسم بود.

در کنار جمعی از مسئولان استان، مردم بومی و خانواده معظم شهیدان بخش مرکزی قم، پدر و مادر شهید فهمیده نیز در این کنگره حضور داشتند.

شهید حسین فهمیده سومین فرزند از بین هشت فرزند خانواده فهمیده در شانزدهم اردیبهشت 1346 در روستای سراجه قم متولد شد و در مهرماه 1358 همراه با خانواده‌ به کرج مهاجرت کرد. با آغاز جنگ تحمیلی حسین از کرج به سمت میدان های نبرد حق علیه باطل شتافت و با وجود مخالفت فرماندهان در خط مقدم جبهه حضور یافت. دو بار محرومیت در مهرماه 1359 مانع از ادامه حضور او در مقابل دشمن بعثی نشد. هجوم سراسری دشمن بعثی به میهن اسلامی حلقه محاصره را بر رزمندگان مدافع خرمشهر تنگ تر می کرد. حسین در حالی که تعدادی نارنجک به کمرش بسته و در دستش گرفته بود به طرف تانک ها حرکت می کند. تیری به پای او می‌خورد و از ناحیه پا مجروح می‌شود. اما زخم گلوله نمی تواند از اراده محکم و عزم پولادین او جلوگیری نماید. بدون هیچ دغدغه و تردیدی تصمیم خود را عملی می‌کند و از لا به لای امواج تیر که از هر سو به طرف او می آمد، خود را به تانک پیشرو می رساند وآن را منفجر می‌کند و خود نیز به شهادت می رسد.
 
بخش مرکزی یکی از بخش های پنجگانه استان قم، شامل شهرستان قم، شهر قنوات و دهستان قمرود است که در 10 کیلومتری شمال قم واقع شده است. 
ارسال نظرات