سعیدی:

بیمه بانوان خانه‌دار دارای سه فرزند پرداخت می‌شود

سخنگوی فراکسیون زنان مجلس گفت: بیمه بانوان خانه‌دار که دارای سه فرزند هستند پرداخت می‌شود.
کد خبر: ۸۸۰۷۹۰۰
|
۲۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۲
به گزارش خبرگزاری بسیج، زهرا سعیدی نماینده مردم مبارکه و سخنگوی فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی با اشاره به موافقت با درخواست بازنشستگی بانوان شاغل کلیه دستگاه‌ها و سازمان‌ها که امروز در صحن علنی مجلس به تصویب رسید، اظهار داشت: طی این موافقت دولت موظف است با درخواست بازنشستگی بانوان شاغل در کلیه دستگاه‌ها، سازمان‌ها و شرکت‌های دولتی ونهادهای غیردولتی تابع صندوق‌های بازنشستگی اعم از کشوری، تامین اجتماعی، که دارای حداقل 20 سال سابقه خدمت هستند بدون محدودیت سنی موافقت کند.

وی افزود: بر این اساس میزان محاسبه حقوق بازنشستگی آنها بر اساس تعداد سال‌های کارکرد و حق بیمه‌شان خواهد بود.

سخنگوی فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی همچنین تصریح کرد: طی این مصوبه دولت مکلف است تمهیدات قانونی لازم را برای بیمه تامین اجتماعی زنان خانه‌دار فراهم سازد به نحوی که تا پایان برنامه 20درصد آنان را تحت پوشش بیمه اجتماعی قرار دهد.

سعیدی در ادامه یادآور شد: با توجه به اینکه با درخواست بازنشستگی بانوان شاغل کلیه دستگاه‌ها، سازمان‌ها و شرکت‌های دولتی و نهادهای غیردولتی تابع صندوق بازنشستگی اعم از کشوری و تامین اجتماعی که دارای حداقل 20 سال سابقه خدمت هستند، بدون محدودیت سنی موافقت شود. بر این اساس میزان محاسبه حقوق طبق تعداد سال‌های کارکرد و پرداخت حق بیمه آنها خواهد بود.

سخنگوی فراکسیون زنان مجلس به فارس گفت: با توجه به نقش والای زن در شاهراه زندگی که در مبانی اصولی اسلامی و منطق ثابت شده لذا می‌تواند این مسئله شرایطی فراهم شود تا بانوانی که بیش از 20 سال سابقه خدمت دارند با همان مقدار حقوق به زندگی روزمره خود بپردازند و بازنشسته شوند که طبق آن افراد جدیدی به میدان کار بیایند. با توجه به وضعیت بد بیکاری جا دارد چنین تسهیلاتی فراهم شود تا حقی هم از کسی ضایع نشود.

وی در خاتمه عنوان کرد: از این طریق بانوان نیز مدیرپروری کرده و افراد جدید را وارد بازار کار خواهند کرد البته تصمیماتی هم برای زنان خانه‌دار گرفته شده که بر اساس آن بیمه بانوان خانه‌دار که دارای سه فرزند هستند پرداخت شود چرا که ما می‌دانیم در اسلام خانه‌داری شغل است و هر کاری بر اساس دریافت مزد صورت می‌گیرد.
ارسال نظرات