فرمانده برتر بسیجی در جشنواره مالک اشتر در گفتگو با «بسیج» مطرح کرد

از ظرفیت بسیج برای تحقق اقتصاد مقاومتی باید بیشتر استفاده کرد

سجاد رحمانی گفت: علاوه بر شناخت و شناساندن صنایع دستی ایلام، موفق به شناسنامه دار کردن صنایع دستی شده ایم که موفقیت بزرگی محسوب و نقش موثری در افزایش جاذبه های گردشگری ایجاد کرده است.
کد خبر: ۸۸۰۷۹۰۳
|
۰۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۱:۳۰

سجاد رحمانی فرمانده برتر جشنواره مالک اشتر شهرستان ایلام در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، اظهار داشت: بسیج می‌تواند در حرکت از فقر به سوی رفاه ، از بیسوادی به سوی تخصص و مهارت و از وابستگی فنی به سمت استقلال و پیشتازی در علوم که آرمان بسیاری از کشورها است نقش سازنده ای داشته باشد.

وی با بیان اینکه بسیج می تواند تصویر مقطعی از مسیر توسعه صنعتی یک کشور را الگو سازی کند افزود: استقلال اقتصادی، امنیت قضایی و سیاسی، حفظ استقلال و کیان کشور و تحقق عدالت اجتماعی از اهداف توسعه کشور است و طبق آن باید برنامه ریزی لازم، موانع تحرک شناسایی و رفع شوند که می‌توان از این فرصت استفاده لازم را برد.

رحمانی بیان داشت: رونق تفکر اقتصادی می‌تواند تصمم گیری مدیران را جهت داده و در جهت تقویت انگیزه،  حرکت کند. از اینرو بسیج می‌تواند در مقابله با بحران‌ها بسیاری از شرایط لازم را تسهیل کرده و مدیریت صحیح منابع انسانی، منابع مالی و منابع ملی را برای اینکه  تصمیم گیری درستی ایجاد شود به کار گیرد و چهارچوب نهادی لازم برای  توسعه را بوجود آورد.

وی در ادامه گفت: یکی از دلایل انتخاب به عنوان رتبه برتر پایگاه در این است که بیش از 180 عضو فعال بسیجی داریم و افتخارمان این است که تعدادی از کارمندان و مدیران اداره کل میراث فرهنگی شهرستان در حلقه‌های صالحین، جشنواره ها و راهیان نور حضوری فعال دارند.

رحمانی بیان داشت: بسیج می‌تواند در همه عرصه ها حضوری فعال داشته و بتواند ساماندهی لازم را انجام دهد از اینرو انتظار می‌رود دولت  از ظرفیت نهادینه شده در بسیج در جهت رفع مشکلات اقتصادی کمک بگیرد. تا در جهت حفظ منابع ملی و بهره وری بیشتر از منابع موفقیت بیشتری را کسب کند.

وی با بیان اینکه عملیاتی کردن اقتصاد مقاومتی یکی از الزامات ضروری برای توسعه و رشد اقتصادی است تاکید کرد: تلاش فراوانی در راستای اهداف اقتصاد مقاومتی انجام داده ایم  که می‌توان به شناسایی صنایع دستی در بوم منطقه ایلام اشاره داشت که علاوه بر شناخت و شناساندن این ارثیه پایدار ایلام موفق به شناسنامه دار کردن صنایع دستی شده ایم که موفقیت بزرگی محسوب می‌شود و نقش موثری در افزایش گردشگران و تورهای گردشگری ایجاد کرده است که بالطبع درآمد خوبی را برای بومیان ایجاد کرده است و توانسته جاذبه‌های گردشگری شهر ایلام بیفزاید.

رحمانی در خاتمه تاکید کرد: اقتصاد مقاومتی نقش مهم در توسعه اقتصادی و محرومیت زدایی دارد از اینرو عزم جدی مسوولان را می‌طلبد، انتظار می‌رود تا دولت فرصت و منابع لازم را در اختیار بسیجیان قرار دهد و این اطمینان داده می‌شود که بسیجیان قادر هستند تا در جهت انسجام و شکل گیری گروه های اقتصادی، تشکیل کارگاه های اقتصادی مختلف در نقاط مختلف کشورمان نقشی خودجوش و ارزنده ایفا کنند چرا که تا پایان سال اقتصاد مقاومتی، آمارهای خوبی از پیشرفت و چگونگی عملیاتی کردن اقتصاد مقاومتی توسط بسیجیان به مردم و دولت ارائه خواهیم داد.

ارسال نظرات