خبرهای داغ:
پنجمین دوره طرح ملی دادرس آذربایجان شرقی به صورت نمادین با حضور مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان، مدیرکل بحران استانداری و معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان در مدرسه دخترانه ولی عصر ناحیه چهار آموزش و پرورش تبریز آغاز شد.
کد خبر: ۸۸۰۷۹۲۹
|
۲۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۸

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان در این آیین با اشاره به اهمیت ارائه آموزش های امدادی به دانش آموزان، گفت: برابر تفاهم نامه بین هلال احمر و وزارت آموزش و پرورش طرح دادرس از سال 91در سطح مدارس کشور پیاده می شود که امسال علاوه بر پایه های هفتم و نهم، پایه هشتم نیز به آن اضافه شده است.

سعید کنعانی آیتم های اطفای حریق، پناه گیری، خروج اضطراری ،اسکان اضطراری، احیای قلبی، پانسمان و بانداژو آتل بندی، چادرزنی، کنترل علائم حیاتی و ارزیابی اولیه و حمل مصدوم گروهی به صورت تیمی را، رشته های موجود در طرح دادرس برشمرد.

وی افزود: دانش آموزان در این طرح توسط مربیان آموزشهای لازم را درمورد رشته های یاد شده فرا می گیرند و ما تلاش می کنیم طرح دادرس را در 80 درصد مدارس استان پیاده کنیم.

کنعانی ادامه داد : به لحاظ اهمیت بسیار بالای آموزش های عمومی و همگانی، جمعیت هلال احمر در سال های اخیر اقدام به تعریف معاونتیمستقل به نام معاونت آموزش پژوهش و فناوری کرده است.

مدیر عامل استان تصریح کرد: معاونت آموزش و پژوهش،اقدام به اجرایمهمترین برنامه جمعیت هلال احمر در حوزه آموزش های عمومی و تخصصی به نام طرح ملی خادم(خانواده آماده در مخاطرات) به روشهای گوناگون کرده که یکی از این روشها، راه اندازی پایگاه اطلاع رسانی خادم و تدوین و طراحی سایت جاهد(جنبش آموزش همگانی دانش آموزان) است که عموم مردم می توانند با مراجعه به پایگاه خادم ثبت نام کرده و پس ازکسب اطلاعات و آموزشهای لازم، گواهی 8 ساعته پایان دوره دریافت کنند.

لزوم تناسب بودجه هلال احمر با انتظارات افکار عمومی

سعید کنعانی در بخش دیگری از سخنان خود، تاکید کرد: در زمان وقوع انواع حوادث و سوانح، نخستین دستگاه امدادرسانیکه به ذهن مردم خطور می کند جمعیت هلال احمر است، بنابراین بودجه و اعتبارات تخصیصی به هلال احمر و امکانات و تجهیزات آن،باید با انتظارات مردم و افکارعمومی تناسب داشته باشد.

وی اظهار داشت: آموزش های امدادی زمانی در جامعه گسترش می یابد که تبدیل به ارزش اجتماعی شوند و برای تحقق این امر باید دستگاه های متولی امداد و نجات و آموزش های همگانی،صداوسیما و آموزش و پرورش، مدیریت بحران و شهرداری ها و دیگر دستگاههابا فرهنگ سازی لازم، جایگاه افراد آموزش دیده در جامعه را ارتقا بدهند تا بهدید ارزش اجتماعیبه آنها نگریسته شود که در این صورت ارزش اجتماعی منجر به تولید سرمایه اجتماعی می شود.

در پایان این آیین در راستای اجرای گام ششم طرح دادرس،از 13 تن از مدیران، مربیان طرح دادرس و المپیاد جوانهسال گذشته که دراجرای چهارمین دوره طرح دادرس با معاونت جوانان هلال احمر همکاری داشتند، تجلیل شد.

ارسال نظرات