رئیس اداره فرش دستباف استان یزد:
رئیس اداره فرش دستباف با بیان اینکه یزد جزء ۱۰ استان برتر در زمینه هنر صنعت فرش کشور است، گفت: نمایشگاه فرش دستباف در استان یزد با تخفیف ۱۰ تا ۱۵ درصدی اجناس تا امروز پذیرای شهروندان است.
کد خبر: ۸۸۰۷۹۴۵
|
۲۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۴

به گزارش خبرگزاری بسیج؛ دهمین نمایشگاه تخصصی و کشوری فرش دستباف استان یزد از 21 دی ماه در محل دائمی نمایشگاه‌های یزد برپا شد و تا امروز 26 دی ماه از ساعت ۱۶ تا ۲۲ پذیرای عموم شهروندان است.

رئیس اداره فرش دستباف سازمان صنعت، معدن وتجارت استان یزد در مصاحبه با خبرنگار یزد آوا، گفت: این نمایشگاه در فضای قریب به ۳۰۰۰ مترمربع در قالب ۷۵ غرفه باحضور تولیدکنندگان مناطق مختلف کشور از جمله یزد، تبریز، تهران، شیراز، کرمان، قم، اصفهان، کاشان، مشهد و غیره در حال برگزاری است.

محمد مهدی نبی زاده با بیان اینکه بازدید مردم از این نمایشگاه نسبتا خوب بوده کما اینکه توان مالی مردم نیز در خرید تاثیرگذار است، افزود: دراین نمایشگاه انواع فرش دستباف، تابلوفرش، فرش‌های ابریشم و گلیم جهت بازدید و فروش عرضه می‌شود و با توجه به تخفیف ۱۰ تا ۱۵ درصدی اجناس ارایه شده و عدم امکان تمدید نمایشگاه تقاضا داریم مردم از نمایشگاه بازدید و خرید خود را انجام دهند.

نبی زاده هدف از برپایی این نمایشگاه را ارتقای نقش و جایگاه فرش دستباف استان در نگاه مسئولان، مردم و کشور و تحریک بازار داخلی جهت فروش، تبادل تجربیات و دانش فی مابین تولیدکنندگان و تجار و مهارت آموزی جهت حضور در نمایشگاه‌های داخل و خارج عنوان کرد.

وی فراهم آوردن فضایی جهت ارایه آخرین توانمندی و نوآوری بافندگان تولیدکنندگان فرش دستباف در زمینه طرح ونقشه و کیفیت، ایجاد فضایی زیبا و متنوع از هنر تولیدکنندگان جهت بازدید و خرید متقاضیان فرش دستباف و آشنایی با طرح‌های جدید در راستای صادراتی نمودن تولیدات را از دیگر اهداف برپایی نمایشگاه فرش دستباف در استان برشمرد.

رئیس اداره فرش دستباف سازمان صنعت، معدن وتجارت استان گفت: استان یزد با قریب 40 هزار بافنده جزء ۱۰ استان برتر در زمینه هنر صنعت فرش کشور است و در چند سال گذشته حرکت‌های خوبی در فرش استان ایجاد شده و تولیدات و طرح‌های متنوع در رج شمارهای ۲۵ تا۵۰ رج توسط بافندگان یزدی تولید می‌شود.

ارسال نظرات