خبرهای داغ:
حجت الاسلام تراشیون در همدان:
استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه تربیت حکاکی کردن بر سنگ است و دقت و صبر و حوصله می خواهد، گفت: والدین حتی نسبت به خودشان نیز باید صبور باشند.
کد خبر: ۸۸۰۸۰۱۰
|
۲۶ دی ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۱
تربیت حکاکی بر سنگ است

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، حجت‌الاسلام سیدعلیرضا تراشیون در سلسله نشست‌های سبک زندگی اسلامی ایرانی در همدان اظهار داشت: مهمترین عامل آرامش در محیط خانواده پدر و مادر است که در قرآن در آیه 21 سوره روم آمده خداوند همسرانی از جنس مرد برای او آفرید تا در کنار او آرامش یابد.

وی گفت: دو نکته تربیتی که والدین باید رعایت کنند یکی ارتباط بین خود را ارتقاء دهند تا فضای آرامش بخشی در خانواده حاکم شود و نکته دوم اینکه والدین نیز باید دارای ویژگی‌هایی باشند تا بتوانند با استفاده از این ویژگی ها تربیت را پیش ببرند.

استاد حوزه و دانشگاه عنوان کرد: ویژگی‌هایی که والدین باید داشته باشند اول سلامت روحی، روانی و خلقی است، انسانی که روح و روانش ناراحت باشد نمی‌تواند در جایگاه حقیقی خود به فعالیت بپردازد.

وی ویژگی دوم را علاقه‌مند بودن به فرزند عنوان کرد و گفت: فرزندانمان را غریزی دوست داشته باشیم، والدین باید به بودن و داشتن فرزند افتخار کنند.

تراشیون در خصوص ویژگی سوم بیان کرد: والدینی که نتوانند با فرزندنشان ارتباط برقرار کنند این فرزند در آینده دروغگو، دزد و ... می شود و در تربیتش آسیب می‌بیند.

وی ادامه داد: پدر و مادری موفق است که سطح ارتباطشان را با فرزندشان بالا ببرند و هر چه جلوتر رفتیم و فرزندان از نظر ارتباطی از والدین دور شدند، بدانیم که ارتباط ما درست نیست.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه مردی که بتواند با همسرش خوب صحبت کند موفق است، در خصوص ارتباط با فرزندان گفت: هیچ‌گاه نسبت به کلام فرزندانتان پیش داوری نکنید، شنونده باشیم، اگر می‌خواهیم در ارتباط خود قوی باشیم به آنان لقب ندهیم.

وی در ادامه ابراز داشت: پدران باید در رفتار با فرزندان بسیار دقت کنند در دختران با احساسات و در پسران با غرور؛ باید در سنین بعد از بلوغ مواظب آنها باشیم و در مورد همسران نیز احساسات آنان را لگدکوب نکنیم.

تراشیون بیان کرد: در ارتباط کلامی فرزندان را هیچ‌گاه تهدید و تحقیر نکنیم چراکه فرزندان در دوره حساسی بوده و آتش روی خاکستر هستند که با نسیم برافروخته می‌شوند؛ فرزندان را نباید در مقابل خود قرار دهیم و باید گفتگوهای دستوری را ترک کنیم و با فرزندان در زمان‌های خوب صحبت کنیم.

وی گفت: یکی از نکاتی که در کلام باید به آن توجه کرد آن است که با فرزندان ابراز احساسات داشته باشیم ولی منطقی تا ارتباط را قوی کند.

استاد حوزه و دانشگاه تأکید کرد: نباید بین فرزندان تبعیض قائل باشیم چراکه این یک آسیب است حتی در خرید نباید تبعیض باشد.

وی پنجمین ویژگی را افزایش سطح دانایی و آگاهی و مهارت تربیتی دانست و گفت: والدینی موفق هستند که به‌روز باشند.

تراشیون عنوان کرد: امروزه فرزندان بیش از حد به ظاهرشان اهمیت می دهند و والدین باید آنها را هدایت کنند، باید برای فرزندان وقت بگذاریم اگر این کار را نکنیم دیگران برای او وقت می گذارند.

وی خاطرنشان کرد: فرزندان موجوداتی هستند که در سنین نوجوانی مرتکب اشتباهاتی می شوند که نباید با آنها جنگید و باید با آنان کنار آمده و صحبت کرد.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه تربیت حکاکی کردن بر سنگ است و دقت و صبر و حوصله می خواهد، گفت: والدین حتی نسبت به خودشان نیز باید صبور باشند.

وی با اشاره به اینکه نسل امروز ما یک نسل مظلوم است، یادآور شد: با صبر و حوصله می توانیم فرزندان را درست تربیت کنیم و اکنون زمانی است که اگر برای آنان برنامه نداشته باشیم آسیب می بینند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات