فرماندار ساوجبلاغ گفت: این شهرک نخستین شهرک صنعتی تخصصی دارویی است که به منظور متمرکز سازی مراکز تحقیق و توسعه و کارخانه های دارویی پیشرفته در شهرستان ساوجبلاغ در زمینی به مساحت 78 هکتار ساخته شده که ضروری است برای راه اندازی آن همه ادارات همراهی کنند.
کد خبر: ۸۸۰۸۰۵۶
|
۲۷ دی ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۲
به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج، فرماندار ساوجبلاغ ساخت مجموعه دارویی برکت را یکی از افتخارات نظام جمهوری اسلامی دانست و خواستار تسریع در تکمیل طرح های عمرانی این شهرک داروئی شد.
 
تاکید بر تسریع در تکمیل طرح های عمرانی شهرک صنعتی دارویی برکت 

ابولقاسم پالیزگیر در نشستی که با حضور بشارتی مدیر عامل شهرک صنعتی دارویی برکت، موسوی مشاور استاندار البرز در سالن جلسات شهرک دارویی برکت برگزار شد، گفت: این شهرک با هدف تامین داروی کشور ساخته شده و می تواند کشور را از ورود داروهای هایتک بی نیاز کند.

وی با بیان اینکه تمام ادارات موظف به همکاری با این شهرک برای تسریع در اجرای طرح های عمرانی هستند، گفت: این شهرک نخستین شهرک صنعتی تخصصی دارویی است که به منظور متمرکز سازی مراکز تحقیق و توسعه و کارخانه های دارویی پیشرفته در شهرستان ساوجبلاغ در زمینی به مساحت 78 هکتار ساخته شده که ضروری است برای راه اندازی آن همه ادارات همراهی کنند.

پالیزگیر افزود: برای اجرای این شهرک شامل خرید زمین، اجرای شبکه های مختلف اعم از آب، برق، گاز، تلفن و فاضلاب تاکنون 3هزار میلیارد ریال هزینه شده است.

فرماندار ساوجبلاغ گفت : با توجه به اینکه این شهرک در ابتدای کار قرار دارد، تعداد زیادی از شرکت های تخصصی خارجی هم درخواست مشارکت و انتقال فنی وتامین تجهیزات مورد نیاز را فراهم خواهند کرد.

پالیزگیر افزود: شهرکت صنعتی تخصصی دارویی علاوه برساخت مجهزترین کارخانه های تولید داروهای هایتک فرصت های شغلی ، جذب نوآوران ،متخصصان واستعدادهای برتر داخلی وخارجی را در دستور کار خود دارد که این حرکت به نوعی مانع از فرار مغزها خواهد بود.

پالیزگیربابیان اهداف ایجاد شهر صنعتی دارویی برکت از انتقال فناوری به صادرات غیر نفتی ، به کار گیری بیش از 4 هزار نیروی متخصص ایرانی وخارجی وصدها نخبه ، کاهش قابل توجه هزینه تمام شده برای معالجه بخصوص بیماران خاص و عدم خروج ارز نام برد.

وی افزود: با تکمیل این شهرک ایران بعنوان یکی از قطب های اصلی دارویی دنیا تبدیل خواهد شد.

فرماندار ساوجبلاغ با قدردانی از همت وتلاش مدیر عامل شهرک صنعتی دارویی برکت و همکاران ایشان کار اجرا شده در مدت زمان کوتاه را یکی از نمونه کارهای جهادی در کشور بیان کرد.

در پایان این نشست از موزه گیاهان دارویی این شرکت نیز بازدید بعمل آمد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها