نماینده دوره نهم مجلس در گفتگو با «بسیج»:

طرح تحول سلامت عامل نارضایتی در حوزه بهداشت و درمان شد

سبحانی نیا گفت:وزارت بهداشت با بودجه بالا شروع به اجرای طرح تحول سلامت کرد،بخشی از این اعتبارات به کارانه پزشکان اختصاص یافت و عاملی برای ایجاد نارضایتی و تفاوت حقوق در بخش پرستاری در حوزه بهداشت و درمان شد.
کد خبر: ۸۸۰۸۱۰۱
|
۲۷ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۷

طرح تحول سلامت عامل نارضایتی در حوزه بهداشت و درمان شدحسن سبحانی نیا نماینده دوره نهم مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری بسیج با اشاره به چالش ها و نواقص طرح تحول سلامت بیان داشت: طرح تحول سلامت طرح خوبی بود که می توانست تا حدودی دغدغه های مردم را در حوزه بهداشت و درمان برطرف کند.

وی افزود: البته از همان ابتدا برخی مشکلات در روند اجرای طرح تحول سلامت پیش بینی می شد زیرا مجلس شورای اسلامی مبلغ بالایی را به وزارت بهداشت و درمان تزریق کرد.

نماینده دوره نهم مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: وزارت بهداشت و درمان با بودجه بالایی شروع به اجرای طرح تحول سلامت کرد که بخشی از این اعتبارات هم به کارانه و حقوق پزشکان اختصاص یافت و عاملی برای ایجاد نارضایتی و تفاوت حقوق در بخش پرستاری در حوزه بهداشت و درمان و مسائل دیگر شد.

سبحانی نیا گفت: در حال حاضر ما مشکلات و عوارض اجرای نادرست طرح تحول سلامت را شاهد هستیم اما اگر این طرح در سراسر کشور و همه مراکز بهداشتی به درستی و با برنامه اجرا شود موفق عمل خواهد کرد.

وی تصریح کرد: به دلیل شرایط فعلی کشور و اعتبار بالایی که این طرح لازم دارد قطعاً این طرح در ادامه راه با مشکلات بیشتری مواجه خواهد شد ضمن اینکه تفاوت ها و تبعیض هایی که با این طرح انجام گرفته مشکل مضاعفی را برای سیستم بهداشت و درمان ایجاد کرده است.

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی در خاتمه عنوان کرد: باید دید که استمرار طرح تحول سلامت و اجرای درست آن در توان دولت هست یا نه؛ اما بعید به نظر می رسد این طرح به درستی ادامه پیدا کند.


ارسال نظرات
آخرین اخبار