رئیس جامعه متخصصان داخلی هشدار داد

پزشکان حاذق از بیمارستان های دولتی می‌روند

رئیس جامعه متخصصان داخلی ایران نسبت به خالی شدن پزشکان حاذق از بیمارستانهای دولتی با اجرای قانون منع فعالیت همزمان پزشکان دولتی در بخش خصوصی هشدار داد.
کد خبر: ۸۸۰۸۱۳۷
|
۲۷ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۵

به گزارش خبرگزاری بسیج، ایرج خسرونیا، درباره تبعات قانون منع فعالیت همزمان پزشکان دولتی در بخش خصوصی اظهار داشت: این مصوبه بر خلاف دیدگاه برخی‌ها که عنوان کردند مطب‌های زیادی تعطیل می‌شود، بنده نظر و دیدگاه معکوس آن را دارم و معتقدم اتفاقاً پزشکان بیشتر به سمت مطب‌داری رو می‌آورند.

رئیس جامعه متخصصان داخلی ایران ادامه داد: بنابراین با اجرای این قانون تعدادی از پزشکان بازنشسته، سهامداران بیمارستانها و کسانی که در مطب هایشان درآمد خوبی دارند به هیچ عنوان فعالیت در بخش دولتی را نمی‌پذیرند و به نوعی نیز بیمارستانهای دولتی از حضور پزشکان حاذق خالی می‌شود.

خسرونیا درباره راه‌حل و پیشنهاد برای حضور منظم پزشکان حاذق و اساتید در بیمارستانهای دولتی عنوان کرد: این کار باید از بدو فعالیت استخدام استادیار صورت پذیرد کما اینکه چند سالی هست این کار در حال انجام است ولی باید به صورتی یک پزشک حاذق را تامین مالی کنند که دیگر پزشک نیاز نداشته باشد در بخش خصوصی فعالیت کند و پرداختی‌ها به پزشکان نیز به مانند امروز که با تاخیر چندماهه است صورت نپذیرد.

رئیس جامعه متخصصان داخلی ایران خاطرنشان کرد: همچنین قانون منع فعالیت همزمان پزشکان دولتی در بخش خصوصی باید از رده‌های پایین به بالا اجرا شود، یعنی به ترتیب برای استادیار، دانشیار و بعد برای اساتید قابل اجرا باشد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار