بازدیدهای موردی بصورت مستمر از سوی کارشناسان سازمان برنامه و بودجه و بازدیدهای دوره‌ای بصورت تیمی به منظور بررسی میزان پیشرفت فیزیکی و کیفیت فنی و اجرایی پروژه‌ها انجام می گیرد.
کد خبر: ۸۸۰۸۲۳۸
|
۲۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۲
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، سرپرست سازمان برنامه و بودجه استان زنجان در هفتمین جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان از شناسایی 32 طرح ملی در پیوست لایحه بودجه سال 96 خبر داد و گفت: مدیران با جدیت نسبت به جذب سهم استان از این طرح‌ها که به میزان 2 هزار و 648 میلیارد تومان از اعتبارات ملی پیش بینی و به 13 دستگاه اجرایی ارائه شده، اقدام نمایند.

حمید نباتچیان با اشاره به بازدیدهایی که به دو صورت موردی و دوره‌ای سالانه از پروژه‌های عمرانی افزود: بازدیدهای موردی بصورت مستمر از سوی کارشناسان سازمان برنامه و بودجه و بازدیدهای دوره‌ای بصورت تیمی به منظور بررسی میزان پیشرفت فیزیکی و کیفیت فنی و اجرایی پروژه‌ها انجام می گیرد.

وی در ادامه اظهار داشت: تاکنون از 81 پروژه با اعتبارات ملی و استانی بازدید شده که از این تعداد 65 پروژه ملی و 16 مورد با اعتبارات استانی در دست تکمیل می باشند.

سرپرست سازمان برنامه و بودجه استان اتمام پروژه‌های نیمه تمام در استان زنجان را از اولویت‌های اجرایی مدیران برشمرد و اظهار داشت: یکی از مشکلات استان در این حوزه، تلاش برای اتمام پروژه‌های ملی نیمه تمام است که از سال ها پیش شروع شده بود.

نباتچیان به بیان برخی از چالش ها و مشکلات پیش‌روی تیم‌های کارشناسی اشاره نمود و خاطرنشان کرد: نبود شفافیت کافی در ریز عملیات، وجود ابهامات در موافقت نامه های مبادله شده، ضعف مشاور در انجام مطالعات امکان سنجی، ضعف مدیریت دستگاه ها در جذب اعتبارات ملی و ضعف در انجام برآوردهای انجام شده از جمله این چالش ها به شمار می‌آید.

در این جلسه به دستور استاندار زنجان مقرر گردید گزارش نهایی تیم‌های بازرسی پس از بررسی نهایی در شورای فنی استان به ریاست معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری، در جلسه آتی شورای برنامه ریزی و توسعه ارائه گردد.

در ادامه احمد خداوردی گزارشی از وضعیت اعتبار طرح‌های تملک دارایی های سرمایه ای ملی مندرج در لایحه بودجه سال 96 ارائه نمود و گفت: مجموع اعتبارات مصوب سال 95 قانون بودجه 1 میلیارد و 971 میلیون تومان بوده و برای بودجه سال 96 نیز 2 میلیارد و 648 میلیون تومان پیش بینی شده که باید از سوی مدیران استانی پیگیری و جذب شود.

همچنین تخصیص اعتبارات ماده 12 قانون مدیریت بحران به مبلغ 2 میلیارد و 700 میلیون تومان برای جبران خسارات وارده در 7 حوزه به تصویب اعضا رسید و اعضای شورای برنامه ریزی و توسعه استان به اختصاص مبلغ 152 میلیون تومان از محل اعتبارات تملک دارایی های توزیع نشده استان به 8 پروژه و نیز کسر 300 میلیون تومان اعتبار از شهرداری زنجان و اختصاص آن به توسعه فضای سبز پیرامون رختشویخانه زنجان رای موافق دادند.

در این جلسه همچنین مصوبات و اقدامات جلسات پیشین شورا مورد طرح قرار گرفت و عنوان شد؛ رای عدم موافقت سازمان جهاد کشاورزی با طرح تعریض اراضی ورودی شهر چورزق بدلیل مناسب بودن خاک اراضی الحاقی برای کشاورزی صادر شده است.

در بررسی مغایرت‌های طرح تفصیلی شهر ابهر نسبت به طرح جامع آن بعنوان یکی از مصوبات کارگروه زیربنایی و شهرسازی ذیل شورا مقرر گردید، مغایرت‌ها به شورای عالی معماری و شهرسازی کشور جهت اتخاذ تصمیمات نهایی ارسال گردد.

مصوبات و اقدامات انجام شده در کارگروه آموزش، پژوهش و فناوری ذیل شورا که به دبیری دانشگاه زنجان برگزار می گردد نیز مورد بررسی قرار گرفت.

ارسال نظرات