تکمیل پروژه دو خطه کردن راه‌آهن زنجان به تهران در 4 قطعه در دست اجراست و تا پایان سال 96 به اتمام خواهد رسید.
کد خبر: ۸۸۰۸۲۷۱
|
۲۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۳
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، استاندار زنجان در دیدار اعضای تشکل پیشرفت و عدالت،با اشاره به دغدغه هاي مربوط به مسائل شهری و عمرانی مطرح شده از سوی برخی از اعضاء، به میزان پیشرفت و نحوه اجرای برخی از پروژه های مهم عمرانی شهر زنجان گفت: تکمیل پروژه های عمرانی نیمه تمام از قبیل پل سیدالشهداء، طرح سبزه میدان، انتقال پادگان و احداث کمربندی شمالی زنجان علیرغم مشکلات و محدودیت‌های مالی دولت بویژه در سال‌های اخیر با جدیت در دست پیگیری است.

اسداله درویش افزود: نگاه ویژه دولت در اجرای پروژه های برق، الکترونیک و IT در استان زنجان اشاره نمود و اقدامات انجام شده را به منزله انقلابی در حوزه برق و نیروگاه در استان زنجان توصیف نمود و خواستار تداوم تلاش‌ها در این زمینه شد.

وی در ادامه به نزدیکی استان زنجان و 7 استان کشور به تهران و عدم صرفه اقتصادی پرواز از این استان‌ها به تهران اشاره نمود و اظهار داشت: در این استان‌ها ضرورت ایجاد زیرساخت‌ها جهت راه‌اندازی قطارهای سریع السیر و مترو بیش از سایر استان‌هاست، لذا در همین راستا تکمیل پروژه دو خطه کردن راه‌آهن زنجان به تهران در 4 قطعه در دست اجراست و تا پایان سال 96 به اتمام خواهد رسید.

استاندار زنجان با اشاره به اجرای پروژه سبزه‌میدان زنجان بعنوان یک بنای فاخر در استان و حتی در کشور اظهار داشت: همه عوامل اجرایی و تصمیم گیرنده در پروژه‌های عمران شهری باید فارغ از مسائل سیاسی به اجرای پروژه ها بپردازند و با مسائل عمرانی رفتار سیاسی نداشته باشند.

مدیر عالی استان رفع مشکل ترافیک در استان زنجان را همچون سایر استان‌های کشور نیازمند فرهنگ‌سازی و توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی عنوان نمود و خاطرنشان کرد: اگر چه احداث چند پارکینگ طبقاتی در سطح شهر زنجان در دست اجرا می باشد ولی رفع معضل ترافیک در زنجان و سایر استان های کشور نیازمند آموزش فرهنگ رانندگی و استفاده بیشتر شهروندان از وسایل نقلیه عمومی است.

درویش امیری در بخش دیگری از سخنان خود بر ضرورت ارائه تسهیلات رونق تولید و اشتغال در استان و کشور تاکید نمود و با انتقاد از عدم همراهی بانک‌های خصوصی، خاطرنشان کرد: اگر چه استان زنجان در پرداخت تسهیلات رونق اقتصادی و تولید از مجموع 442 میلیارد تومان سهم خود تاکنون بیش از 240 میلیارد تومان تسهیلات به واحدهای تولیدی در دو بخش صنعت و کشاورزی پرداخت نموده که منجر به تثبیت 6 هزار شغل موجود و ایجاد 3 هزار فرصت شغلی جدید شده است، ولی بانک‌های خصوصی در اجرای این طرح همراهی لازم را نداشته اند.

مقام عالی استان به برگزاری مستمر جلسات کارگروه بررسی و رفع موانع تولید واحدهای صنعتی و تولیدی در استان زنجان نیز اشاره نمود و ضمن تاکید بر ضرورت دریافت مطالبات دولت از سایر بخش‌های تولیدی فعال، یادآور شد: در این جلسات تاکنون بیش از 300 پرونده مورد بررسی قرار گرفته و در 180 مورد نیز تصمیمات ویژه ای به منظور رفع مشکلات واحدهای تولیدی اتخاذ شده که با همراهی دستگاه‌های اجرایی مرتبط از قبیل امور مالیاتی، سازمان تامین اجتماعی، اقتصاد و دارایی و شرکت‌های خدمات‌رسان می توان مشکلات این واحدها را برطرف نمود ولی سایر واحدهای تولیدی و صنعتی فعال که بیش از 350 میلیارد تومان به بخش های دولتی بدهی دارند نیز باید در اسرع وقت نسبت به تسویه مطالبات دولتی اقدام نمایند.

وی افزود: بیش از 6 هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری از سوی بخش خصوصی در استان زنجان پس از پیروزی انقلاب تاکنون صورت گرفته و بیش از 45 هزار شغل ایجاد نموده است.

استاندار زنجان در ادامه به دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی در بخش‌های مختلف آموزشی و پزشکی بویژه در استان زنجان اشاره نمود و گفت: بیش از 2 هزار میلیارد تومان تجهیزات پزشکی در مساحتی به وسعت 20 هزار متربع به تجهیز 8 دانشکده در حوزه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان پس از پیروزی انقلاب تاکنون موجب شده با تربیت نیروهای پزشکی متخصص، نیازی به حضور حتی یک پزشک خارجی در کشور وجود نداشته باشد.

استاندار زنجان در پایان به تصمیم‌گیری و قضاوت افکار عمومی در زمینه فعالیت هر یک از مدیران در استان و کشور اشاره نمود و گفت: با قلم و زبان نمی توان در میان مردم جایگاهی بدست آورد و مدیران تنها با ارائه خدمات صادقانه می توانند رضایت افکار عمومی را جلب نموده و دل مردم را تسخیر کنند.

گفتنی است در این دیدار دبیر و چند نفر از نمایندگان تشکل سیاسی پیشرفت و عدالت به بیان دیدگاه‌ها، نظرات و پیشنهادات خود در حوزه‌های مختلف عمرانی و توسعه ای استان پرداختند.

ارسال نظرات