خبرهای داغ:
سرپرست اوقاف بسطام:

ظرفیت گره‌گشایی وقف به شکل پررنگ در جامعه مطرح شود/ رسانه‌ها وارد فرهنگ‌سازی وقف شوند

سرپرست اوقاف و امور خیریه بسطام گفت: امروز باید ظرفیت گره‌گشایی وقف به شکل پررنگ در جامعه مطرح شود و رسانه‌ها وارد فرهنگ‌سازی وقف شوند.
کد خبر: ۸۸۰۸۳۴۸
|
۲۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، حجت‌الاسلام‌ سیدمصطفی مجیدی، فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی در قالب تبلیغات را زیربنای جاری‌سازی جریان‌های ارزشی مانند وقف در جامعه دانست و اظهار کرد: فرهنگ‌سازی و تبلیغات پیش‌نیاز جا انداختن جریانات ارزشی مانند وقف در جامعه است.

سرپرست اوقاف و امور خیریه بسطام افزود: اگر می‌خواهیم در جامعه فرهنگ و سنت حسنه وقف را رونق دهیم، در گام نخست باید ابعاد فرهنگ وقف را به جامعه معرفی کنیم.

مجیدی با تأکید بر اینکه ازجمله این روش‌ها معرفی موقوفات گذشته و نقش آن‌ها در رفع مشکلات زیربنایی جامعه است، تصریح کرد: باید ظرفیت گره‌گشایی وقف را به شکل پررنگ در جامعه مطرح کرد و از این طریق، فرهنگ‌سازی انجام داد و موقوفاتی که گره‌گشا بوده‌اند، را به مردم شناساند.

وی با اشاره به اینکه وقف از صدر اسلام از سوی پیامبر گرامی اسلام (ص) و امامان معصوم (ع) برای ما به یادگار مانده است، گفت: خدماتی که از قِبل موقوفات در جامعه بشری شکل ‌گرفته است، را باید در جریان جاری‌سازی فرهنگ وقف در جامعه بیان کرد.

سرپرست اوقاف و امور خیریه بسطام اضافه کرد: خدمات وقف، این سنت حسنه و بی‌منت را در جامعه امروز باید به آگاهی مردم رساند.

مجیدی تأکید کرد: وقف از دیگر مؤلفه‌های اجتماعی جدا نیست و باید از تمام ابزارها و امکانات موجود در بحث فرهنگ‌سازی وقف استفاده کرده و بهره لازم را برد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار