خبرهای داغ:
رئیس شورای فرهنگ عمومی استان قزوین با بیان این‌که دست‌یابی و تبیین سبک زندگی اسلامی، مهم‌ترین رسالت شورای فرهنگ عمومی، گفت: باید نتایج جلسات شورای فرهنگ عمومی ملموس باشد.
کد خبر: ۸۸۰۸۴۱۷
|
۲۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۳

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، حجت الاسلام عبدالکریم عابدینی در جلسه شورای فرهنگ عمومی که در دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان برگزار شد، بر ضرورت بومی‌سازی برنامه‌های فرهنگی تأکید کرد و افزود: باید بر اساس نیاز استان برنامه‌های فرهنگی را بومی‌سازی کنیم تا از آسیب‌های فرهنگی دور بمانیم.

وی تصریح کرد: تمام تلاش ما دست‌یابی به سبک زندگی اسلامی است و در این حوزه منابع دینی ارزشمندی داریم که باید از آن‌ها به خوبی بهره‌مند شویم.

امام‌جمعه قزوین نباید در اجرای سبک زندگی اسلامی سلیقه‌ای عمل شود، تأکید کرد: در راستای تحقق اجرای سبک زندگی اسلامی منابع ارزشمندی نظیر قرآن، نهج‌البلاغه و منابع فقهی داریم و نیازی به سلیقه‌ای عمل کردن نداریم.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین اظهار کرد: شورای فرهنگ عمومی تولید کننده سبک زندگی برای مردم نیست، بلکه کشف کننده روش‌های سبک زندگی اسلامی در متون دینی و در نهایت تبیین‌کننده آن در جامعه است.

وی اذعان کرد: امروز شاهدیم که جامعه ما با برخی از چالش‌های فرهنگی مواجه است که سوغات غرب به شمار می‌آید و لازم است با برنامه‌های فرهنگی، جامعه را از آسیب‌های آن آگاه کنیم.

عابدینی با تأکید بر این‌که شورای فرهنگ عمومی باید توجه ویژه‌ای به مطالبات رهبری داشته باشد، اضافه کرد: باید اهم مطالبات رهبری از شورای فرهنگ عمومی را استخراج کرده و با جدیت برای تحقق آن‌ها برنامه‌ریزی کنیم

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان قزوین با بیان این‌که اعضای شورای فرهنگ عمومی باید دغدغه‌مند باشند، افزود: اگر اعضای شورای فرهنگ عمومی در حوزه فرهنگی دغدغه‌مند نباشند، نمی‌توانند اثرگذار باشند.

وی ادامه داد: بنابراین ضروری است اعضای شورای فرهنگ عمومی دغدغه‌مند، اندیشمند و آشنای به مباحث دینی باشند تا بتوانند با جدیت وارد این حوزه شده و در نهایت باری را از روی دوش مردم بردارند.

امام‌جمعه قزوین ابراز کرد: نباید اعضای شورای فرهنگ عمومی در تحقق رسالت‌هایشان در این نهاد ارزشمند دچار روزمرگی شوند، بلکه باید برای رفع مشکلات و مظلومیت‌هایی که مردم با آن‌ها مواجه هستند، بی‌وقفه تلاش نمایند.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین با تأکید بر این‌که شورای فرهنگ عمومی باید اثرگذار باشد، گفت: اثرگذاری جلسات شورای فرهنگ عمومی باید در جامعه ملموس باشد و در نهایت منجر به کاهش مظلومیت‌ها و مشکلات مردم منتهی شود.

وی رصد اولویت‌های فرهنگی را یکی دیگر از رسالت‌های مهم شورای فرهنگ عمومی برشمرد و یادآور شد: متأسفانه سال‌ها جلسات شورای فرهنگ عمومی و جلساتی نظیر آن به موضوع حجاب خلاصه شد و به واسطه همین امر، نتوانست اثرگذاری لازم را داشته باشد.

عابدینی تأکید کرد: امروز شاهدیم بسیاری از افراد جامعه به خاطر مشکلات اقتصادی و ظلمی که به مردم در بحث اختلاس‌ها و حقوق‌های نجومی صورت گرفته است، با مشکلات عدیده‌ای مواجه هستند و یکی از رسالت‌های شورای فرهنگ عمومی حل این مشکلات و پیگیری مظلویمت‌های مردم است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان قزوین تصریح کرد: فرهنگی که یک نفر می‌تواند با زد و بند به مدیریت شرکتی برسد و در حالی‌که به کارکنان خود ظلم می‌کند و حقوق آن ها را پرداخت نمی‌کند کسی نمی‌تواند او را عزل کند، با مشکل مواجه است و یکی از اصلی‌ترین رسالت‌های شورای فرهنگ عمومی اصلاح این مشکلات است.

وی بیان کرد: باید آثار وجود و عدم وجود شورای فرهنگ عمومی در جامعه دیده شود و جلسات باید کاربردی و جدی باشد و نتیجه آن در زندگی مردم اثر مطلوبی داشته باشد و باری را از روی دوش مردم بردارد.

امام‌جمعه قزوین با بیان این‌که توجه به اهمیت امر به معروف و نهی از منکر یکی دیگر از رسالت‌های این شوراست، یادآور شد: در عرصه امر به معروف و نهی از منکر خیلی به بیراهه رفته‌ایم و یکی از نتایج آن را در افزایش طلاق در جامعه مشاهده می‌کنیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین بر وحدت و همدلی اجتماعی هم تأکید کرد و افزود: البته وحدت و همدلی به معنای آن نیست که از اشتباهات و انحراف‌هایی که در جامعه وجود دارد انتقاد نشود.

وی پرهیز از دو قطبی شدن جامعه را بسیار مهم ارزیابی کرد و اذعان کرد: جامعه ما دو قطبی ناپذیر است و شرایط دو قطبی شدن در آن وجود ندارد.

عابدینی در پایان بر هم‌افزایی دستگاه‌های متولی فرهنگ برای تحقق رسالت‌های شورای فرهنگ عمومی تأکید کرد.

1001/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها