مدیرکل اوقاف و امور خیریه لرستان از ایجاد 100 موقوفه منفعتی و انتفاعی از ابتدای امسال در این استان خبر داد.
کد خبر: ۸۸۰۸۴۶۲
|
۲۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۴
به گزارش خبرگزاری بسیج ازلرستانحجت الاسلام مرتضی خاکباز  وقف منفعتی را مهم ترین عامل برای محرومیت زدایی در جامعه دانست و گفت: از ابتدای سال تاکنون 100 موقوفه منفعتی و انتفاعی در لرستان در لرستان ایجاد شده است.
 
وی با اشاره به وجود مقبره 108 امامزاده در لرستان، افزود: برنامه های اوقاف در مناسبت های گوناگون با محوریت 10 امامزاده شاخص استان برگزار می شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه لرستان در ادامه اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون 15 طرح عمرانی در امامزادگان و موقوفات استان انجام و در حال اجرا است .
 
وی خاطرنشان کرد: مهم ‌ترین طرح های عمرانی بقاع متبرکه لرستان توسعه بقعه و حریم امامزاده ابراهیم شهرستان ازنا، امامزاده ابراهیم نورآباد(ع)، پیرمحمد الشتر و زید بن علی(ع)  شهرستان دورود است.
 
 حجت الاسلام خاکباز احداث ساختمان تجاری، مسکونی و احداث باغ در اطراف امامزاده محمد(ع) درب گنبد کوهدشت ‎ از دیگر طرح های عمرانی اوقاف لرستان عنوان کرد.  
 
وی با بیان اینکه تمرکز طرح های اوقاف لرستان بر سرمایه‌گذاری روی موقوفات از سوی بخش خصوصی صورت می گیرد، افزود: سرمایه گذاری روی موقوفات بروجرد از دیگر برنامه های اوقاف است، چرا که سرمایه‌ گذاری روی موقوفات منفعتی موجب درآمدزایی می شود.
 
مدیرکل اوقاف و امور خیریه لرستان در ادامه یادآور شد: از ابتدای سال جاری تاکنون حدود 100 موقوفه انتفاعی و منفعتی در استان ایجاد شده است .
  
ارسال نظرات