خبرهای داغ:
اخبار کوتاه انتظامی استان؛

دستگیری سارق حرفه‌ای خودرو در اصفهان/ ۳ میلیارد ریال کالای قاچاق کشف و ضبط شد

فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان از شناسایی و دستگیری یک سارق حرفه‌ای خودرو طی یک عملیات ضربتی و غافلگیرانه پلیس خبر داد.
کد خبر: ۸۸۰۸۵۳۹
|
۲۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۲

به گزاش خبرگزاری بسیج، فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان اظهار کرد: مأموران گشت انتظامی شهرستان اصفهان حین گشت زنی در این شهر به یک دستگاه سواری پراید مشکوک و جهت بررسی بیشتر به راننده آن دستور ایست دادند.

* سارق خودرو از دستور پلیس امتناع کرد

سرهنگ حسن یار دوستی با اشاره به اینکه راننده خودرو به دستور ایست مأموران توجهی نکرد و اقدام به فرار کرد، گفت: مأموران در استعلام از سوابق خودرو متوجه سرقتی بودن این خودرو شدند و به تعقیب آن پرداختند.

این مقام انتظامی ادامه داد: سرانجام خودروی سرقتی متوقف و سارق که قصد فرار داشت در یک عملیات ضربتی و غافلگیرانه دستگیر شد.

سرهنگ یار دوستی افزود: این سارق در بازجوئی‌های به‌عمل‌آمده به بزه انتسابی اعتراف که پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شد.

فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان از مردم خواست: خودروی خود را به تجهیزات ایمنی پیشگیری از سرقت مجهز کنید و در صورت وقوع سرقت خودرو، موضوع را از طریق تماس با تلفن 110 به پلیس اطلاع دهید.

*350 میلیون ریال اموال مسروقه داخل خودرو کشف و ضبط شد

رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان اظهار کرد: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر سرقت از داخل خودرو رسیدگی به موضوع در دستور کار کارآگاهان پایگاه شرق پلیس آگاهی قرار گرفت.

سرهنگ کارگاه ستار خسروی گفت: کارآگاهان با انجام یکسری تحقیقات و اقدامات تخصصی موفق شدند دو سارق را شناسایی و با هماهنگی مقام قضائی دستگیر کنند.

این مقام انتظامی افزود: این سارقان در تحقیقات به‌عمل‌آمده به سرقت 350 میلیون ریال اموال مسروقه داخل خودرو اعتراف کردند.

سرهنگ خسروی بیان کرد: در این زمینه پرونده تشکیل و متهمان جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شدند.

رئیس پلیس آگاهی اصفهان در توصیه‌ای به همشهریان گفت: هنگام ترک خودرو وسایل باارزش خود را داخل خودرو نگذارید، وسایل باارزش و قیمتی در داخل خودرو و روی صندلی و در معرض دید سارقان نگذارید و خودروی خود را تجهیزات ایمنی پیشگیری از سرقت مجهز کنید.

* یک میلیارد ریال لوازم نجاری قاچاق در برخوار توقیف شد

فرمانده انتظامی شهرستان برخوار گفت: مأموران انتظامی شهرستان برخوار حین اجرای طرح ایست و بازرسی در یکی از محورهای این شهرستان به یک دستگاه کامیونت خاور بنز مشکوک و آن را متوقف کردند.

سرهنگ علی صادقی ادامه داد: در بازرسی از این خودرو تعداد 27 دستگاه مکنده خاک‌اره خارجی فاقد هرگونه مدارک مثبتِ گمرکی کشف شد.

این مقام انتظامی گفت: همچنین تعداد 65 دستگاه دیگر نیز در بازرسی از انبار متعلق به متهم کشف شد.

سرهنگ صادقی افزود: درمجموع تعداد 92 دستگاه مکنده خاک‌اره قاچاق به ارزش یک میلیارد ریال کشف و یک قاچاقچی در این خصوص دستگیر شد.

فرمانده انتظامی شهرستان برخوار خاطرنشان کرد: ورود کالای قاچاق به کشور خسارات جبران‌ناپذیری به اقتصاد داخلی و تولیدکنندگان کشور می‌زند که در این خصوص نیروی انتظامی با قاطعیت با این افراد سودجو برخورد می‌کند و اجازه جولان و سرکشی به آن‌ها نخواهد داد.

* دستبند پلیس بر دستان «سارق با پوشش نجار»

فرمانده انتظامی شهرستان نجف‌آباد گفت: مأموران گشت انتظامی شهرستان نجف‌آباد حین گشت زنی متوجه رفتار مشکوک فردی شدند و دستور ایست صادر کردند.

سرهنگ محمدرضا خدادوست اظهار کرد: این فرد به دستور ایست مأموران توجهی نکرد و اقدام به فرار کرد که مأموران وارد عمل شدند و او را دستگیر کردند.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه مقداری طلاجات همراه این فرد بود، افزود: متهم به سرقتی بودن این طلاها اعتراف کرد.

سرهنگ خدادوست بیان داشت: این سارق تحت عنوان نجار و برای نصب کمد دیواری به منزل فردی رفته و در غفلت صاحب‌خانه طلاهای آن‌ها را سرقت کرده بود.

فرمانده انتظامی شهرستان نجف‌آباد با اشاره به تحویل متهم به مراجع قضائی از مردم خواست: هرگاه قصد انجام کارهای خدماتی و تعمیراتی در منزلتان رادارید از افراد مطمئن و مورداطمینان استفاده کنید و از ورود افراد ناشناس و غیرمطمئن به داخل منزلتان خودداری کنید.

* محموله 2 میلیاردی کالای قاچاق در شهرضا کشف و توقیف شد

فرمانده انتظامی شهرستان شهرضا اظهار کرد: مأموران انتظامی ایستگاه ایست و بازرسی شهید امامی شهرستان شهرضا حین کنترل خودروهای عبوری به یک دستگاه کامیون کشنده دانگ فنگ مشکوک و آن را متوقف کردند.

سرهنگ حمید امیرخانی گفت: در بازرسی از این کامیون یک محموله لوازم کودک خارجی قاچاق فاقد هر گونه مدارک معتبر گمرکی کشف شد.

سرهنگ امیرخانی افزود: کارشناسان مربوطه ارزش این محموله کشف‌شده را دو میلیارد ریال اعلام کرده‌اند، ضمناً در این خصوص راننده کامیون دستگیر و جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شد.

فرمانده انتظامی شهرستان شهرضا خاطرنشان کرد: قاچاق کالا ضربات جبران‌ناپذیری به اقتصاد کشور می‌زند که در این خصوص نیروی انتظامی با قاطعیت با قاچاقچیان کالا برخورد قانونی می‌کند.

* خلافی سنگین، سواری پژو پارس را روانه پارکینگ کرد

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: مأموران پلیس راهنمایی و رانندگی شهر اصفهان حین کنترل خودروهای عبوری یک دستگاه سواری پژو پاس پر تخلف را شناسایی و متوقف کردند.

سرهنگ جهانگیر کریمی ادامه داد: در استعلام از سوابق این خودرو مشخص شد دارای 39 میلیون و 120 هزار ریال جریمه پرداخت‌نشده و 70 فقره تخلف حادثه‌ساز است که بلافاصله به پارکینگ منتقل شد.

این مقام انتظامی بیان داشت: بیشترین تخلف ثبت‌شده برای این خودرو تخطی از سرعت مجاز است.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان اصفهان خاطرنشان کرد: برابر تبصره ماده 8 قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی درصورتی‌که مبلغ جریمه خودرو به 10 میلیون ریال برسد پلیس راهنمایی و رانندگی مراتب را به مالک خودرو اعلام و چنانچه ظرف مدت یک ماه از تاریخ ابلاغ، نسبت به پرداخت جریمه اقدام نشود، خودرو توقیف و از تردد آن جلوگیری خواهد شد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار