رئیس کانون بسیج حقوقدانان تهران در گفتگو با «بسیج»:
مجتبی پناهی گفت: متاسفانه دولت برنامه مشخص شده در چگونگی مصرف ده میلیارد دلار پول بلوکه شده ندارد. از اینرو هنوز سرنوشت نهایی این پول‌ها مشخص نشده است و معلوم نیست کجا رفته؟!
کد خبر: ۸۸۰۸۵۷۱
|
۲۹ دی ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۸
مجتبی پناهی رئیس کانون بسیج حقوقدانان تهران در گفتگو با  خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، درباره اینکه دولت ده میلیارد دلار آزاد شده را در چه مسیری صرف کرده است اظهار داشت: متاسفانه دولت ادعاهایی زیادی داشته مبنی بر اینکه گزارشات شفاف اقتصادی را در مدت فعالیت به مردم ارائه می‌دهد ولی تاکنون  این برنامه‌ها را اجرایی نکرده است. پروژه هایی که توسط دولت قبل افتتاح و راه اندازی شده است  متوقف کرده است این در حالی است که با روی کارآمدن دولت جدید دلیلی بر حذف برنامه های اجرایی گذشته نمی‌شود و چنین عملکردی به ضرر مردم است.

 وی با بیان اینکه بودجه های در نظر گرفته شده برای پروژه های توقیف شده از قبل پیش بینی شده بود افزود: متاسفانه دولت برنامه مشخص شده در چگونگی مصرف ده میالیارد دلار پول بلوکه شده ندارد. از اینرو هنوز سرنوشت نهایی این پول‌ها مشخص نشده است و معلوم نیست کجا رفته؟!
پناهی خاطر نشان کرد:دولت از سویی بدهکاری حقوق بازنشستگان  پرداخت نمی‌کند لذا نمی‌توان دلیل دولت که پول‌ها برای حقوق بازنشستگان در نظر گرفته را باورکرد. ولی چنین مبحثی در بودجه دولت مطرح نشده است. حقوق کارمندان هم با تاخیر از سوی دولت پرداخت می‌شود.

رئیس کانون بسیج حقوقدانان تهران تاکید کرد: دولت مدعی شده است که پولی برا پرداخت حقوق کارمندان و بازنشستگان ندارد این در حالی است که به جای اینکه برنامه مدونی در این رابطه داشته باشد شوی تبلیغاتی کارکرد اقتصادی برجام راه انداخته است که ادعای کذب به شمار می‌رود. لذا باید نسبت به عملکرد اقتصادی در زمینه های مختلفی همچون آزادسازی ده میلیارد دلاری گزارش شفاف ارائه دهد.
ارسال نظرات