عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در گفتگو با «بسیج» مطرح کرد
حاجی دلیگانی گفت: میزان درآمد منابع حاصل از افزایش حامل های انرژی برابر مستنداتی که وجود دارد سالیانه بین 76 الی 80 هزار میلیارد تومان است که حداقل 33 هزار میلیارد تومان از این درآمدها گردش مالی پیدا نکرده است.
کد خبر: ۸۸۰۸۵۷۳
|
۲۹ دی ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۰

حسینعلی حاجی دلیگانی عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، با اشاره به عملکرد ضعیف دولت در ساماندهی طرح هدفمندسازی یارانه‌ها اظهار داشت: اگر دولت در فرآیند ساماندهی یارانه بگیران، یارانه نقدی افراد پردرآمد و اشخاصی که در دهک های پردرآمد هستند را حذف کند، قانونا کار اشتباهی انجام نداده و در غیر این صورت حذف یارانه افراد غیرقانونی است.

وی به ثابت ماندن رقم یارانه نقدی اشاره کرد و گفت: قانون به دولت اجازه داده تا رقم یارانه نقدی را به صورت پلکانی برای دهک های مختلف تنطیم کند اما متأسفانه علی‌رغم افزایش چندباره نرخ حامل های انرژی یعنی افزایش منابع هدفمندسازی یارانه ها، هیچ افزایشی در رقم یارانه ها بوجود نیامد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بخشی از درآمدهای هدفمندسازی یارانه ها باید به بخش های تولیدی اختصاص یابد که دولت در این زمینه ضعیف عمل کرده و آمار شفافی هم از رقم های اختصاص یافته از این منابع به بخش های تولیدی منتشر نکرده است.

حاجی دلیگانی در ادامه اظهار کرد: میزان درآمد منابع حاصل از افزایش حامل های انرژی برابر مستنداتی که وجود دارد سالیانه بین 76 الی 80 هزار میلیارد تومان است اما آنچه که گردش مالی پیدا می کند حدود 43 هزار میلیارد است با این اوصاف هر ساله حداقل 33 هزار میلیارد تومان از این درآمدها گردش مالی پیدا نمی کند و به حساب خزانه نرفته و در بودجه سالیانه محاسبه نمی شود.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: باید مشخص شود این 120 هزار میلیارد تومانی که به حساب خزانه نیامده است به کجا رفته و مسؤولین مربوطه نسبت به آن پاسخگو باشند.

ارسال نظرات