خبرهای داغ:
فرمانده سپاه انصار الحسین(ع) استان همدان با بیان اینکه هدف در بسیج ورزشکاران الگوسازی و نمونه‌سازی است، گفت: ما باید به این سمت و سو برویم که خروجی، انسان‌های مومن، متعهد، دیندار، تحصیل کرده و انقلابی باشد و در این صورت موفق بوده‌ایم.
کد خبر: ۸۸۰۸۶۲۴
|
۲۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۸
به گزارش خبرگزاری بسیج از ملایر، سردار غلامعلی ابوحمزه در نشست بصیرتی بسیج ورزشکاران سپاه ناحیه ملایر با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا با اشاره به بحث ورزش در کشوراظهار داشت: ما در اوایل انقلاب با توجه به بحث جنگ و شرایطی که به وجود آمد ادامه کار ورزش از ما گرفته شد.

وی با بیان اینکه ورزش ضرورت جامعه ما است، افزود: خانم‌ها و آقایان به ویژه جوانان و نوجوانان ما باید ورزش را در هر شرایط سنی که هستند، انجام دهند.

ابوحمزه با بیان این که تقسیم‌بندی از ورزش همگانی شروع بعد ورزش قهرمانی و ورزش حرفه ای ادامه می یابد، با اشاره به تعبیر مقام معظم رهبری گفت: ورزش را مثل کوه در نظر بگیرید ورزش همگانی پایین کوه است، ورزش قهرمانی میانه کوه و قله کوه نیز ورزش پهلوانی است.

وی با بیان شاخصه‌های پهلوانی تختی افزود: ما امثال تختی در ورزش‌ بسیار داشتیم و در هنر نیز شخصیت شهید آوینی سید اهل قلم است که هنرمندان مستندساز و فیلمساز بسیاری داریم که ایشان را الگوی خود قرار داده‌اند.

فرمانده سپاه انصار الحسین(ع) استان همدان گفت: اگر کسی پهلوان شد ماندگار خواهد شد ولی قهرمانی ماندگاری ندارد.

وی خطاب به ورزشکاران اظهار داشت: شما باید الگو و نمونه در مجموعه شهرستان ملایر ارائه کنید و ورزش پهلوانی را جاری و ساری کنید.

ابوحمزه با بیان اینکه مهمترین نکته در ورزش پهلوانی معرفت است، عنوان کرد: معرفت به معنی آگاهی و شناخت است یعنی انسان آگاهی و شناختش را نسبت به اسلام و دین خدا و انقلاب و ارزش‌ها زیاد کند.

وی بیان کرد: محور بعد از آگاهی و شناخت، معنویت است و ساده ترین نوع معنویت به این است که انسان مقید به انجام واجبات و ترک گناه شود.

* کسب معنویت یکی از نکات اساسی پهلوانی

فرمانده سپاه انصار الحسین(ع) استان همدان یادآور شد: امروز یکی از نکات محوری که بعضی از جوانان و نوجوانان را آلوده می‌کند فضای مجازی و ماهواره، اینترنت و تلفن‌های نوین است.

وی اضافه کرد: این امکانات که در دسترس بسیاری از افراد و اشخاص است یک جنبه مثبت و یک جنبه منفی دارد اگر به سمت و جهت گیری‌های منفی از قبیل فیلم و عکس‌های مبتذل و مستهجن بروید، آلوده می‌شوید در صورتی که از همین امکانات می‌شود در جهت مثبت استفاده کرد.

ابوحمزه با اشاره به اینکه مجموعه فضای مجازی و شبکه های اجتماعی دو روی یک سکه هستند، گفت: اگر از این امکانات در جهت مثبت استفاده شود زمینه رشد و تعالی فرد را ایجاد می کند و اگر در جهت منفی باشد زمینه تنزل را ایجاد می کند.

وی افزود: جوانان فکر می کنند گناه در فضای حقیقی گناه است اما در فضای مجازی گناه نیست، اما هیچ فرقی نمی کند همانطور که در فضای حقیقی باید از خودتان مراقبت کنید که دچار گناه نشوید در فضای مجازی نیز اگر مراقبت و مواظبت نکنید دچار گناه می‌شوید.

فرمانده سپاه انصار الحسین(ع) استان همدان ابراز داشت: یکی از عرصه‌هایی که امروز زمینه گناه را برای جوانان و نوجوانان فراهم می کند بحث شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی است بنابراین باید سعی و تلاش شود تا از جنبه مثبت آن استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه جنبه‌های منفی سه اثر دارد، ادامه داد: خشونت را در انسان زیاد می‌کند، مسائل جنسی و شهوانی را در فرد شعله ور می کند و با ایجاد زمینه ترس بستری فراهم می شود که اراده و همت فرد در انجام کارهای گرفته می شود و خوب نمی‌تواند درس بخواند، ورزش و کار کند و وظیفه و مسئولیت خود را در خانه و خانواده انجام دهد و زمینه تباهی خود را فراهم می‌کند.

ابوحمزه گفت: هر چقدر انسان بتواند مراقبت و مواظبت کند و در گناه نیفتد و از آن طرف تلاش کند تکالیف و وظایفش را درست انجام دهد زمینه رشد و ارتقاء روحی و جسمی برایش فراهم می شود.

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری گفت: اگر بخواهیم به معنای واقعی کلمه «پهلوان» شویم یکی از نکات اساسی کسب معنویت است.

فرمانده سپاه انصار الحسین(ع) استان همدان نکته بعدی را بحث بصیرت دانست و گفت: بصیرت یعنی هدف شناسی، راه‌شناسی و دشمن‌شناسی یعنی اگر انسان بخواهد بصیرت پیدا کند باید روی این سه موضوع کار کند تا جهت‌گیری درستی در زندگی فردی و خانوادگی و اجتماعی برای خود ترسیم کند.

* در فرهنگ انقلاب ورزش وسیله است

وی با اشاره به اهمیت مهارت افزود: در بعضی از رشته‌ها فردی اوج می‌گیرد و درسطوح مختلف مدال می گیرد بعد از آن محو می‌شود علت آن است که در این چند محوری ذکر شده کم می‌گذارد انسان بنابراین اگر در این موضوعات کم گذاشت از دور خارج می شود.

ابوحمزه با بیان اینکه بسیاری از افراد نیز فراموش شده اند، گفت: این افراد نتوانستند منش پهلوانی را با بهره‌گیری از نکات اشاره شده حفظ کنند.

وی تأکید کرد: یکی از موضوعات اساسی که بسیج در عرصه ورزش دنبال می‌کند اثرگذاری است یعنی یک برادر و خواهر بسیجی ورزشکار ما بتواند اثرگذار باشد.

فرمانده سپاه انصار الحسین(ع) استان همدان با بیان اینکه خواهر ورزشکار ما با رعایت حجاب در مسابقات حاضر می شود، گفت: این ارزش است یا کشتی‌گیری که در مقابل رژیم صهیونیستی حاضر نمی‌شود این ارزش‌ها زمینه ماندگاری فرد را فراهم می کند و در کشورهای دیگر این موضوعات نیست.

وی ادامه داد: در کشورهای اروپایی و غربی با بحث دوپینگ مواجه هستند علت این است که جهت و هدف گم شده و فی نفسه خود ورزش شده اما هدف اسلام و فرهنگ انقلاب این نیست.

ابوحمزه با اشاره به اینکه در فرهنگ انقلاب خود ورزش وسیله است، بیان داشت: ما ورزش را برای ورزش نمی‌خواهیم ورزش را برای تعالی جسم می خواهیم جسمی که عبد و بنده خدا شود و در مسیر و هدف الهی حرکت کند.

وی اضافه کرد: کسی که در بسیج ورزشکاران فعالیت و تلاش می کند باید الگوی سجایای اخلاقی و معنوی در عرصه فردی خانوادگی و اجتماعی باشد و در همه محیط های زندگی خود بهترین باشد، این فلسفه تشکیل بسیج ورزشکاران است.

فرمانده سپاه انصار الحسین(ع) استان همدان با بیان اینکه بسیج ورزشکاران می خواهد به گونه ای حرکت کند که این هدف و مسیر را برای جوانان و نوجوانان هموار کند، ابراز داشت: اسلام به ورزش تاکید دارد اما ورزش برای ورزش و قهرمانی نیست و ما امروز در سطح کشور با این مشکلات مواجه هستیم.

وی با بیان اینکه هدف در بسیج ورزشکاران الگوسازی و نمونه‌سازی است، خاطرنشان کرد: ما باید به این سمت و سو برویم که خروجی انسان‌های مومن، متعهد، دیندار، تحصیل کرده و انقلابی باشد و در این صورت موفق بوده‌ایم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات