خبرهای داغ:
دبیرکل جمعیت فدائیان اسلام در گنبدکاووس؛

هویت ملی و استقلال ایران اسلامی مرهون خون شهدا است

دبیرکل جمعیت فدائیان اسلام و همرزم شهید نواب صفوی گفت: هویت ملی و استقلال ایران اسلامی مرهون خون شهدا و تلاش‌های امام خمینی(ره) است.
کد خبر: ۸۸۰۸۶۴۷
|
۲۷ دی ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۵
به گزارش خبرگزاری بسیج گلستان به نقل از تسنیم، مهدی عبدخدایی در مراسم گرامیداشت شهید نواب صفوی در مسجد هاشمی گنبدکاووس اظهار داشت: پس از مشروطیت هیچ حرکت و حکومتی در دوران سیاه آن زمان به جز نواب صفوی مطرح نشد.

وی افزود: در دوران مشروطیت عده‌ای شبه روشن‌فکر به صحنه آمدند و دو گروه ترقی‌خواهان و تعالی‌خواهان به وجود آوردند که افرادی مانند مشیرالدوله، سیدحسن تقی‌زاده و فروغی از رهبران این دو گروه بودند که گروه تعالی‌خواه معتقد بود با حفظ فرهنگ اسلامی می‌توان تکنولوژی غرب را نیز داشت اما گروه ترقی‌خواهان اعتقاد داشتند باید از فرق سر تا نوک پا غربی و فرهنگ غربی داشت.

دبیر کل جمعیت فدائیان اسلام ادامه داد: در زمان مشروطیت گروه ترقی‌خواهان حاکمیت را بدست گرفتند و چنان پیش رفتند که به مرجع و مجاهد بزرگ و شورای نگهبان، یعنی به مدرس توهین کردند.

وی با اشاره به تبلور شبه روشنفکران در زمان رضاخان تصریح کرد: گروه شبه روشن‌فکر در زمان رضاخان تبلور یافت و سبب شد که به علت عدم آگاهی رضاخان از ثروت و فرهنگ مردم و کشور، وی با چکمه حوزه فرهنگ، اقتصاد و سیاست کشور را له کند.

عبدخدایی افزود: پس از سال 1320، سه گروه، خداباورستیزان، دین باور ستیزان و شیعه باور ستیزان در کشور به وجود آمد که منشا آن از جهان غرب بود و هدف هر سه یکی بود و آن از بین بردن اسلام بود.

وی اظهار کرد: در این زمان در کشورهای عربی، ایران، افغانستان، ترکیه و عراق حرکت‌های اسلامی به وجود آمد و جهان غرب با تشکیل این گروه‌ها در کشورهای اسلامی و ایران، درصد در هم کوبیدن حرکت‌های اسلامی و غریب نگه داشتن اسلام در این کشورها بود که شهید شدن نواب صفوی در این زمان اتفاق افتاد.

وی اظهار داشت: آنها می‌دانستند که با سرکوب اسلام، حاکمیت ملی، استقلال ملت‌های مسلمان و امنیت جامعه از بین خواهد رفت و اگر امام راحل پیدا نمی‌شد اسلام به صورت جدی سرکوب می‌شد.

عبدخدایی اظهار داشت: مردم ما باید بدانند که انقلاب اسلامی با چه شرایطی به پیروزی رسید و امام راحل چه خون دل‌هایی خورد تا توانستیم هویت ملی و اسلامی خود را بدست آوریم و امروز شاهد استقلال کشور و اسلام در ایران اسلامی باشیم.

دبیرکل جمعیت فدائیان اسلام گفت: ما چنان به استقلال رسیدیم که وقتی ترامپ می‌گوید برجام را پاره میکنیم، مقام معظم رهبری می‌فرماید " ما برجام را آتش می‌زنیم" و این عظمت و بزرگی کشور ماست و شاخص‌ترین ملتی هستیم که در دنیا به چنان اوجی رسیدیم که در برابر قدرت‌های بزرگ مانند غرب و شرق ایستادیم.

همرزم شهید نواب صفوی گفت: خوی و رفتار حکومت یک کشور باید به صورتی باشد که مردم مملکتش را محترم شمرده و اگر بیگانه‌ای چشم طمع به ولن داشت باید با آن بجنگد.

وی اظهار داشت: امام علی (ع) می‌فرماید " ذلت‌ترین اقوام جهان افرادی هستند که کوچه‌های شهرشان مورد تاخت و تاز بیگانگان قرار گیرد" و ما در زمان پهلوی مورد تاخت و تاز بیگانگان بودیم اما امروز کوچه‌های شهر ما بوی استقلال و امنیت می‌دهد و اگر فضای امنیتی که بعضی‌ها مخالف آن هستند نباشد، امنیت در کشور نخواهد بود.

وی درباره آیت الله هاشمی رفسنجانی گفت: آیت الله هاشمی رفسنجانی یکی از شخصیت‌هایی بود که در سال 1318 امیر کبیر را نوشت.

وی اظهار داشت: وی خود بیان داشت که نوشتن کتاب "میراث استعمار" و " امیرکبیر" الهام گرفته از مبارزات فدائیان اسلام بود.

عبدخدایی درباره شخصیت ایشان افزود: وی یکی از شخصیت‌های برجسته بود که تعادل‌کننده اوضاع ایران بود و با ارتحال وی، ایران اسلامی یکی از برجسته‌ترین سیاستمداران خود را از دست داد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها