آیا مولاوردی دست پر به یاسوج می آید؟!

حال باید منتظر بمانیم تا ببینیم سفر دوباره معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده به یاسوج نتایج خوبی برای بانوان کهگیلویه وبویراحمدی به همراه خواهد داشت یا همانند دو سفر دیگر دست خالی می آید.....
کد خبر: ۸۸۰۸۶۵۱
|
۲۷ دی ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۹

راحله حکمتیان نسب در یادداشت ارسالی نوشت : استان کهگیلویه وبویراحمد به مرکزیت یاسوج فردا میزبان شهیندخت مولاوردی معاونت امور زنان و خانواده رییس جمهور خواهد بود.

حضور در جلسه شورای اداری ، نشست با بانوان فعال و نخبه استان و همچنین افتتاح پارک بانوان یاسوج که ماه ها است خبر بهره برداری آن به گوش می رسید ، با اینکه انتقاد های زیادی از طرف کارشناسان شهرسازی به آن وارد است ، سه برنامه مهم سومین سفر مولاوردی به یاسوج خواهد بود.

پیش از این معاون امور زنان و خانواده رییس جمهور برای شرکت در اختتامیه دوره توانمند سازی سمن ها فعال در حوزه بانوان جنوب کشور و به همراه هیئت دولت به یاسوج سفر کرده بود که به دلیل عدم حضور در جمع بانوان کهگیلویه وبویراحمد و شنیدن درخواست های آنان و همچنین بی توجهی به بانوان استان و معضلات آنها مورد انتقاد تعداد زیادی از فعالان رسانه ای و فعالان حوزه زنان و خانواده قرار گرفت.

درحالی که نیمی از جمعیت استان همیشه محروم کهگیلویه وبویراحمد را بانوان تشکیل می دهند انتظار می رفت که اعضای هیئت دولت در سفر های مختلف توجه ویژه خود را در حوزه بانوان این استان متمرکز کنند اما بی توجهی دولت به حوزه زنان چیزی است که از ابتدای عمر دولت یازدهم که این روزها ماه های پایانی عمر خود را طی می کند شاهد بودیم.

از طرفی فریبا رحمانپور مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری کهگیلویه وبویراحمد که تنها عملکردی از آن به گوش می رسد ، درگیری با کارکنان حوزه خود و گرفتن عکس یادگاری با مسئولان کشوری است ، دیدار های متعدد خصوصی یا عمومی زیادی با معاون امور زنان و خانواده رییس جمهور دارد که تنها سوغات این دیدار ها برای زنان استان ما چند عکس یادگاری درج شده در کانال ها و گروهای شبکه های مجازی است.

حال جای سوال است ؛ آیا فریبا رحمانپور از قدرت چانه زنی و تحرک کافی برای پیگیری درخواست های بانوان کهگیلویه وبویراحمدی در این دیدار ها برخوردار نیست یا اینکه بانوان استان ما هیچ گونه درخواستی از معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری ندارند؟

شاید بتوان گفت این دست کارها بیشتر نمایشی و نمادین هستند، که عمدتا برای سرپوش گذاشتن بر نقاط ضعف و بی توجهی در حوزه زنان انجام می گیرند.منطقه ما منطقه محرومی است که مسائل زنان هم در آن به شدت مغفول مانده است، زنان ما معضلات بسیاری دارند که به هیچ کدام نه رسیدگی و نه توجهی به آنها می شود. مسائل زنان حاشیه نشین، بحث خودکشی ها، محرومیت از ارث، ازدواج های اجباری، خشونت های خانگی، پائین بودن کرامت و شان زن و مسائلی از این دست. در این چنین شرایطی مسئولین می آیند و می روند بدون هیچ توجهی و نهایت کارشان افتتاح یک پارک غیر اصوصی است!

حال باید منتظر بمانیم تا ببینیم سفر دوباره معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده به یاسوج نتایج خوبی برای بانوان کهگیلویه وبویراحمدی خواهد داشت یا همانند دو سفر دیگر دست خالی می آید و دست پر از سوغاتی های دست ساخته زنان این استان باز خواهد گشت.

ارسال نظرات