کمبود 60 درصدی پارکینگ یکی از مشکلات اصلی برج‌های دوقلو است

عضو شورای شهر شهرکرد کمبود 60 درصدی پارکینگ را یکی از مشکلات اصلی برج‌های دوقلو عنوان کرد.
کد خبر: ۸۸۰۸۶۵۸
|
۲۷ دی ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۲

به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛ عضو شورای شهر شهرکرد در دومین نشست خبری مجازی اظهار کرد: برج‎‌های دوقلو پروژه‌ایی است که به دلیل چندین مورد اجرایی شدن آن اشتباه است که می‌توان به عدم توان مالی شهرداری، عدم توان و امکان فنی شهرداری، جانمایی اشتباه درمکان فعلی، لزوم اجرای اینگونه پروژه ها توسط بخش خصوصی، غافل شدن شهرداری از وظایف ذاتی مصرح درقانون، اختصاص بخشی از انرژی شهرداری که باید صرف امور جاری باشد و عدم رعایت ضوابط شهرسازی اشاره کرد.

محمدرضا بیاتی خاطرنشان کرد: ارائه ایده کلی طرح به شورای دوره سوم و اخذ نظر موافق 5 عضو از 7 عضو شورا در دو برگ و نه با مطالعات نیازسنجی و امکان سنجی توسط مشاور صاحب صلاحیت انجام گرفت.

وی عنوان کرد: تعدادی که در دوره سوم موافق موضوع بودند (به هردلیلی) و البته بدون ارائه مطالعات و علی رغم مخالفتهای مستند و مستدل بنده ، در دوره چهارم هم از11 عضو 10 نفر موافق بودند که کار ادامه پیدا کند.

این مسئول افزود: این امر هم علی رغم توضیحات و استدلال‌های زیاد مبنی بر بروز مشکلات جدی که بدلیل تخصص و تجربه خودم و جمیع جهات موجود در شهر وشهرداری و اقدامات موازی توسط بخش خصوصی و مصلی و تجربه قبلی شهرداری در مجتمع لاله و میلاد بوده است.

عضو شورای شهر شهرکرد در ادامه این بحث عنوان کرد: اعتبار اعلامی اولیه در جلسه طرح موضوع در شورا توسط شهردار وقت 40 میلیارد تومان نقد از طريق فروش اوراق، زمین، امتیازات حقوق و عوارض شهرداری و منافع داخلی احتمالی مورد نیاز تا مبلغ 102 میلیارد تومان برای اتمام کل پروزه در دو بلوک و هر کدام 26 طبقه با کاربریهای متفاوت بود اما در دو امر مشخص گردید برآورد اعلامی اساسا اشتباه بود که توسط متخصصین برآورد شد ولی الان برابر اعلام برخی پرسنل شهرداری درگیر در پروژه (گزارش مدیر پروژه) مبلغی بالغ بر670 میلیارد تومان هزینه نهایی اعلام شده است.

بیاتی با اشاره به نیاز  مورد جای پارک برای این برج‌های دوقلو گفت: حدود 60 درصد از پارکینگ مورد نیاز امکان ایجاد در مجموعه ندارد که یکی از مشکلات اصلی این مجموعه می‎باشد.

وی اظهار کرد: آنچه لازم به بیان است اینکه برخی بدون اطلاع از روند طی شده تا به‌حال و بدون داشتن تخصص، بی نیاز از تحقیق از متخصصین امر و در راستای فرافکنی بجای پذیرش خطاهای ایجاد شده و احتمالی در تصمیم‌گیری حتی به افراد مخالف طرح برجها توهین می‌کنند به این دوستان توصیه می‌کنم واقع بین بوده و به خساراتی که به شهر وارد می‌کند که موجب بحران جدی برای شهرداری هم شده است فکر کنند و با رعایت ادب نسبت به حق قانونی و مدنی افراد، با دفاع بد جایگاه بزرگتر خود را تخریب نکنند.

این مسئول در پایان اظهار کرد: قرار بوده است که برخی املاک عمده و مرغوب شهرداری در راستای تامین هزینه‌ها و پرداخت وام‌های برج دوقلو به فروش برسند دراین خصوص از شورای شهر هم مجوزهایی اخذشده است ولی املاک مذکور فروخته نشده اند.

ارسال نظرات