مدیر سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی استان یزد خبر داد :
مدیر سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی استان یزد گفت: حدود 500 میلیون کالای قاچاق در سال 95 امحاء شده است.
کد خبر: ۸۸۰۸۶۷۷
|
۲۸ دی ۱۳۹۵ - ۰۶:۵۵

به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از یزدندا، قاچاق یکی از موانع اصلی پیش روی توسعه اقتصادی و فرهنگی کشور محسوب می‌شود.

امام خامنه ای(مدظله) در خصوص پدیده قاچاق در جاهای مختلف فرموده اند: « مبارزه‌ی جدّی با قاچاق از جمله‌ی کارهای لازم در اقتصاد کشور است»، « مسأله‌ی قاچاق حقیقتاً برای کشور خطر است و مبارزه‌ی کارآمد با قاچاقچی ازخدمات بسیار بزرگ است»، «پدیده‌ی قاچاق و قاچاق‌فروشی، ضربه به اقتصاد و هویت ملی كشور و همه‌ی برنامه‌ریزی هاست».

کشف بیش از 4 میلیارد ریال کالا قاچاق در شش ماه اول سال جاری

به گفته رئیس اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی استان یزد کل کالاهای مکشوفه در 6 ماهه سال جاری را 458 میلیارد و 299 میلیون و 551 هزار و 907 ریال می باشد که ارزش ریالی این کالاها در مدت مشابه سال گذشته 190 میلیارد و 209 میلیون و 742 هزار و 122 ریال بوده است که 140/94درصد نسبت به سال قبل افزایش یافته است.

ترابی بیشترین کالای قاچاق مکشوفه استان در 6 ماهه نخست سال جاری را مربوط به کالاهای« برنج، پوشاک، لوازم آرایشی و بهداشتی، نخ سیگار، احشام، لوازم خانگی و لوازم یدکی خودرو» اعلام کرده که 741 هزار و 303 کیلوگرم برنج، 169 هزار و 139 انواع پوشاک، 898 هزار و 39 قلم لوازم آرایشی و بهداشتی، 3 میلیارد و 364 هزار و 500 نخ انواع نخ سیگار، 2 هزار و 340 راس احشام، 249 هزار و 559 کیلوگرم انواع لوازم خانگی و 48 تن و 323 کیلوگرم انواع لوازم یدکی خودرو قاچاق بوده است.

یکی از مهمترین مباحث مطرح شده در خصوص کالاهای قاچاق نگهداری و امحای این نوع کالا است.

امحاء حدود 500 میلیون تومان کالای قاچاق در یزد/ افزایش 5 برابری کشفیات قاچاق و کمبود مکان نگهداری

مدیر سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی استان یزد در گفتگو با خبرنگاریزدندااز 4 مرحله امحای کالای قاچاق در استان خبر داد و گفت: چهارمین مرحله امحا 55 تن کالای قاچاق روز گذشته صورت گرفت که مربوط به انواع كالاهاي سلامت اعم از انواع مختلف نوشیدنی‌ها و آشامیدنی‌ها و لوازم آرایشی و بهداشتی به ارزش بالغ بر 50 ميليون ريال بود كه مجوز مصرف آنها از سوي معاونت غذا و داروي دانشگاه علوم پزشكي استان تاييد نشده بود.

منصور طالبی افزود: حدود 500 میلیون کالای قاچاق در سال 95 امحا شده است.

وی اظهار کرد: با توجه به فرامین رهبری در خصوص ضرورت مبارزه با قاچاق میزان کشفیات نسبت به سال گذشته 5 برابر شده است و این امر با توجه به نبود زیر ساخت های مناسب برای نگهداری کالاهای قاچاق ما را با مشکل رو به رو کرده است و مکان مناسب برای نگهداری کالاهای قاچاق نداریم.

طالبی اذعان کرد: می طلبد مسولین با تامین اعتباری که برای احداث و یا اجاره مکان نگهداری کالاهای قاچاق تخصیص یافته بود به حل این مشکل کمک کنند.

وی تصریح کرد: کالاهای قاچاق بر اساس نظر ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان یزد امحا می شوند.

ارسال نظرات