برگزاری اردوی مختلط و اطلاع رسانی رسمی توسط دانشگاه یزد!

مسئولان دانشگاه یزد در اقدامی عجیب اقدام به برگزاری اردوی مختلط و اطلاع رسانی رسمی آن در سایت و کانال تلگرامی این دانشگاه کردند.
کد خبر: ۸۸۰۸۶۷۸
|
۲۸ دی ۱۳۹۵ - ۰۶:۵۷

به گزارش خبرگزاری بسیج، این اقدام در حالی صورت می گیرد که رهبر انقلاب بارها از انجام چنین کاری نهی فرموده و از برگزاری اردو مختلط به عنوان یکی از غلط ترین کارها یاد کرده اند که باید جلوی آن گرفته شود.

رهبر انقلاب در ۲۰تیر۹۴ در دیدار جمعی از دانشجویان در بخشی از سخنان خود فرمودند:

« یک مسئله، مسئله‌ی کنسرت‌ها در دانشگاه بود که دانشجوی عزیزی مطرح کردند که دانشگاه جای کنسرت نیست. راست است؛ این را من هم یادداشت کرده‌ام و جزو یادداشت‌های من، همین مطلب هست.اینکه ما بیاییم دانشجوها را به خیال خودمان برای نشاط بخشیدن به محیط دانشجویی، به اردوی مختلط ببریم یا کنسرت موسیقی در دانشگاه تشکیل بدهیم، جزو غلط‌ترین کارها است.

برای تحرّک دانشجویی و تلاش دانشجویی و نشاط دانشجویی، راه‌های دیگری وجود دارد؛آنها را به گناه نباید کشاند، آنها را به سمت شکستن پرده‌های تقوا که خوشبختانه جوان متدیّن امروزی بر حفظ آن اصرار دارد- نباید کشاند؛ آنها را به سمت بهشت باید برد، نه به سمت دوزخ. بله، این کارها در دانشگاه‌ها اصلاً وجهی ندارد.

بنده البتّه نشانه‌های این قضیه و مشکل را خیلی سال قبل -که از سوی یک تشکّل دانشجوییِ آن‌وقت، یک حرکتی در دانشگاه انجام گرفته بود- دیدم وهشدارهم دادم لکن متأسّفانه دنبال نشد و چوبش را هم خوردیم؛چند سال چوبش را خوردیم؛امروز نبایست اجازه این کارها داده بشوداینها خلاف آزادی‌خواهی نیست، انجام این کارها نشانه‌ی میل به آزادی و آزادی‌خواهی نیست.

اینها همان چیزهایی است که دشمنان جامعه‌ی ایرانی و جامعه‌ی مسلمان و تمدّن اسلامی و دشمنان خصوص دانشجوی ایرانی، دنبال می‌کنند برای اینکه نگذارند از بین اینها شهریاری‌ها درست بشوند، از بین اینها دکترچمران‌ها درست بشوند؛ آنها با طهارت زندگی کردند، با تقوا زندگی کردند.

ما بچّه‌ها را از گرایش انقلابی و گرایش اسلامی و دینی و میل به معنویّت دور کنیم با این کارهای غلط؟ این غلط‌ترین کارها است؛ البتّه هر دو وزیر محترم مورد اعتماد من هستند منتها مراقب زیردست‌هایشان باشند؛کاملاً مراقب کسانی که کلید کارهای این‌جوری دست آنها است، باشند؛ بدانند چه کار دارد انجام میگیرد.»




ارسال نظرات
آخرین اخبار