مسئول بسیج سازندگی سپاه سلمان سیستان وبلوچستان مطرح کرد
مسئول بسیج سازندگی سپاه سلمان سیستان وبلوچستان گفت: در مجموعه بسیج سازندگی با استفاده از ظرفیت پاسداران و آموزشی که به سربازان داده شد می توان گفت پاسداران اولین آورنده تولید بلدرچین در سیستان و بلوچستان بودند.
کد خبر: ۸۸۰۸۶۸۷
|
۲۸ دی ۱۳۹۵ - ۰۷:۴۸
به گزارش سرویس بسیج رسانه خبرگزاری بسیج، سرهنگ پاسدار  علی اکبر جعفری یکی از کارها و اقدامات بسیج سازندگی را ارتقاءِ فرهنگ پاسداری دانست و اظهار داشت: پاسداران متولی گروه های جهادی در استان سیستان وبلوچستان هستند. 

وی در تکمیل مطلب فوق بیان کرد: پس از شکل گیری گروه های جهادی اولین گروه پاسداران و سربازان این مجموعه در بسیج سازندگی کشور فراخوان و در زمینه محرومیت زدایی ورود پیدا کردند که پس از آن یک گروه جهادی تحت عنوان گروه جهادی بسیج سازندگی سپاه استان تشکیل شد که بر اساس آن در ایام هفته به عرصه های سازندگی پرداخته می شد. 

این مسئول ادامه داد: در این ایام بالغ بر دوازده عرصه صرفا توسط پاسداران با رضایت کامل خود افراد انجام شد بگونه ای که از مدیران سازمانی گرفته تا افراد درجه دار پاسدار همه در بدترین شرایط جوی پای کار آمده و به رفع محرومیت زدایی کمک کردند که ترمیم و بازسازی کامل خانه مادر شهید، ساخت خانه کامل محروم، عرصه های اقتصاد مقاومتی، بازسازی مساجد و مدارس و غیره نمونه هایی از این اقدامات است.

 بیش از 40 پاسدار تولید کننده بلدرچین در استان وی پاسداران را محور و الگوی کار جهادی خطاب کرد و افزود: پس از محرومیت زدایی در زمینه اقتصاد مقاومتی نیز اقدام به یادگیری این فرهنگ بین پاسداران کردیم بگونه ای که در مجموعه بسیج سازندگی با استفاده از ظرفیت پاسداران و آموزشی که به سربازان داده شد می توان گفت: پاسداران اولین آورنده تولید بلدرچین در استان بودند.
 سرهنگ جعفری ادامه داد: در این راستا با برنامه ریزی ظرفیت های اقتصاد مقاومتی در استان چهار دستگاه پرورش بلدرچین فعال شد بگونه ای که بالغ بر هفت هزار بلدرچین به صورت رایگان بین پاسداران در سپاه استان توزیع شد که این اقدام باعث شد بیش از 40 نفر پاسدار خود تولید کننده بلدرچین شوند.
 وی در همین زمینه ادامه داد: در بسیج سازندگی نیز سه نفر از بسیجیان پرورش دهنده ماکیان، کبک، بلدرچین، مرغ بومی و بوقلمون شدند که علاوه بر تامین گوشت مورد مصرفی خانواده خود مازاد محصول را به خانواده پاسداران می فروشند. 

نهادینه شدن فرهنگ پاسداری بین خانواده پاسداران و سربازان مسئول بسیج سازندگی سپاه سلمان استان در ادامه توزیع رایگان بلدرچین بین مردم را از دیگر اقدامات این مجموعه عنوان کرد وگفت: در زمینه های فوق توانسته فرهنگ پاسداری را به خانواده پاسداران آموزش داده بگونه ای که آنها نیز در بحث تهیه جهزیه، آموزش های فنی و مهارتی، تقویت بنیه درس محرومین، ارائه مشاوره و غیره در بین مردم محروم و حاشیه نشین شهر زاهدان اقدام کرده و گام های موثری برداشتند. 

سرهنگ جعفری در پایان با اشاره به نهادینه شدن فرهنگ پاسداری بین خانواده پاسداران و سربازان گفت: از آنجایی که فرهنگ پاسداری به تبعیت از مقام معظم رهبری که فرهنگ ساده زیستی و کمک به خانواده محرومین است، توانستیم این مهم را از مجموعه سپاه پاسداران، سربازان و خانواده پاسداران در مجموعه بسیج سازندگی شروع کرده و ادامه دهیم.


ارسال نظرات