رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه متن نهایی اصلاح قانون عملیات بانکداری بدون ربا تهیه شده است، گفت: امیدواریم طی ۳ ماه آینده این طرح به نتیجه لازم برسد.
کد خبر: ۸۸۰۸۷۰۰
|
۲۸ دی ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۹
به گزارش خبرگزاری بسیج، محمدرضا پورابراهیمی در شصت و چهارمین نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی در مورد اصلاح قانون بانکداری در کشور، گفت: قانون عملیات بانکداری بدون ربا بعد از ۳۳ سال، در مجلس دهم با هماهنگی دولت و بانک مرکزی، اصلاح می‌شود.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه بررسی رویکردهای فقهی و اسلامی این طرح آغاز شده و کلیات آن در اول مهرماه در کمیسیون اقتصادی تصویب شده است، افزود: بررسی‌ بندهای این طرح اکنون در کارگروه‌های تخصصی ادامه دارد و پیش‌نویس آن آماده است.

وی با اشاره به اینکه در یک ماه گذشته، هیاتی از کمیسیون اقتصادی برای بررسی بیشتر این طرح به خدمت مراجع تقلید در قم رفت و کلیات طرح را در اختیار مراجع عظام قرار داد، اظهار داشت: امیدواریم طی ۳ ماه آینده این طرح همزمان با بررسی لایحه دولت در صحن مجلس طرح شود و به نتیجه لازم برسد.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: بخش خصوصی هم می‌تواند نظرات خود را راجع‌به این مسئله اعلام کند؛ بر این اساس، متن نهایی اصلاح و به‌روزرسانی شده قانون بانکداری در کشور اردیبهشت‌ماه سال ۹۶ در مجلس به جمع‌بندی می‌رسد.

ارسال نظرات