در پنجمین نشست طراحان مد و لباس مطرح شد
نماینده دادستان عمومی و انقلاب اسلامی تهران گفت: طراحان مد و لباس در ترویج حجاب می‌توانند نقش مهمی داشته باشند و طرح‌ها و مدهایی را طراحی کنند که در شأن و جایگاه حکومت اسلامی ما باشد.
کد خبر: ۸۸۰۸۷۵۷
|
۲۸ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۱

به گزارش خبرگزاری بسیج، پنجمین نشست هم‌اندیشی طراحان و تولیدکنندگان مد و لباس روز گذشته با حضور دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس، نماینده دادستان عمومی و انقلاب اسلامی ایران و جمعی از فعالان و طراحان مد و لباس کشور، در محل موزه هنرهای معاصر برگزار شد.

در این نشست صادقی دبیر ششمن جشنواره مد و لباس فجر گفت:‌ این جشنواره متعلق به تمام فعالان مد و لباس است و تاکنون نیز استقبال خوبی را شاهد بودیم.

وی با بیان اینکه 8 عنوان در ششمین جشنواره مد و لباس فجر موردتوجه قرار گرفته است، گفت:‌ از روزهای آینده فعالیت‌های استانی جشنواره مد و لباس فجر آغاز می‌شود که در 15 استان خواهد بود و تا پایان سال این جشنواره‌های غیرمتمرکز ادامه دارد.

دبیر ششمین جشنواره مد و لباس فجر در ارتباط با فروش غیرمتمرکز محصولات مد و لباس گفت: سال گذشته تجربه خوبی را در این زمینه داشتیم که با همکاری اتحادیه‌ها و اصناف مراکزی در سراسر کشور آماده شدند که عرضه محصولات ایرانی و اسلامی را داشته باشند و امسال نیز بخش فروش غیرمتمرکز را خواهیم داشت.

صادقی با اشاره به مسابقه زنده طراحی لباس گفت:‌ این مسابقه تجربه خوبی در سال گذشته بود و تغییری که امسال در برگزاری آن ایجاد شده است، این است که افراد به‌صورت گروهی دعوت می‌شوند و در قالب یک تیم باهم به رقابت‌ می‌پردازند.

وی افزود: بخش علمی و دانشگاهی یکی دیگر از بخش‌های این جشنواره است که در دو بخش رقابتی و غیررقابتی برگزار خواهد شد. بخش رقابتی شامل مقالات و پایان‌نامه‌ها است و برای بخش غیررقابتی نیز نشست‌های تخصصی در نظر گرفته شده است. این بخش تلاش دارد که جشنواره مبنای علمی داشته باشد و سعی می‌کنیم بهترین نظریات را تبدیل به راهکارهای اجرایی کنیم.

دبیر ششمین جشنواره مد و لباس فجر با اشاره به بخش فرهنگی ششمین جشنواره مد و لباس فجر گفت: در بخش غیررقابتی فعالیت نشریات، ژورنال‌ها و کاتالوگ‌ها بسیار حائز اهمیت هستند و بخش آثار مطبوعاتی نیز بخش دیگری از این جشنواره است. بخش صنعت و فناوری‌های نوین نیز در ششمین جشنواره وجود خواهد داشت و در بخش بین‌الملل امسال نسبت به سال‌های گذشته توجه جدی‌تری داریم و در این زمینه از فعالانی که حتی در ایران نیستند نیز دعوت کرده‌ایم که به ما کمک کنند و ایرانی‌هایی که خارج از مرزها فعالیت می‌کنند نیز این زمینه برای آنها فراهم شده تا بتوانیم ارتباط بومی خود را با دنیا بهتر کنیم.

در ادامه این نشست حمزه نماینده دادستان عمومی و انقلاب اسلامی تهران با بیان اینکه مقوله مد و لباس از زیرمجموعه ارزش‌هایی مانند عفاف و حجاب است، گفت: عفت در تمام ادیان مورد پذیرش واقع شده است و مقوله دیگری که بسیار با این موضوع عجین است، بحث حجاب است. در این خصوص طراحان قانونمند بسیار دخیل هستند؛ چراکه در هر حکومتی به حجاب پرداخته می‌شود و در حکومت ما که یک حکومت اسلامی و سرآمد تمام حکومت‌هاست، این موضوع دغدغه بیشتری است و ما به‌دنبال این هستیم که در این مورد رتبه اول را داشته باشیم.

وی ادامه داد: سندی در سال 84 توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی مصوب شد که مسئولان را به مطالعه آن ارجاع می‌دهم. در آن سند 27 دستگاه اجرایی مکلف شدند به این موضوع بپردازند، اما متأسفانه دو دستگاه بیشتر به این موضوع می‌پردازند و آن‌هم دستگاه قضایی و نیروی انتظامی است و به‌تازگی نیز وزارت ارشاد همسو شده است و میل و رغبت بیشتری در این زمینه دارد.

نماینده دادستان عمومی و انقلاب اسلامی تهران اظهار داشت: طراحان می‌توانند با طراحی مد و لباس‌هایی که در شأن و جایگاه حکومت خودمان است، به ترویج حجاب کمک کنند. ما باید از لباس‌هایی استفاده کنیم که وقتی توریست‌ها لباس‌ها و مدهایی که زنان و مردان از آن استفاده می‌کنند، می‌بینند، به سطح فرهنگ ما پی ببرند.

حمزه با بیان اینکه علم حقوق برخلاف اخلاق دارای ضمانت اجرا است، گفت: متأسفانه بعضی مدها و لباس‌ها را در جامعه می‌بینیم که عده‌ای از آنها با عنوان آزادی یاد می‌کنند، درحالی‌که آن رهایی است، آزادی باید با قانون‌مداری باشد و طراحان و تولیدکنندگان مد و لباس بسیار می‌توانند در این زمینه کمک کنند.

ارسال نظرات