نخستین جشنواره مردمی فیلم موبایلی معلم با موضوع «فرهنگ اقتصادی؛ فرهنگ کار و مصرف» و با هدف اصلاح اندیشه‌ها و رفتارهای ناصحیح اقتصادی در خانواده بزرگ ایران، آغاز به کار کرد.
کد خبر: ۸۸۰۸۷۷۵
|
۲۸ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۵


به گزارش بسیج فرهنگیان خبرگزاری بسیج،علیرضا رحمانزاده، دبیر جشنواره مردمی فیلم موبایلی معلم گفت: اهمیت مسئله اقتصاد مقاومتی از یک طرف و ناشناخته بودن زیرساختهای فرهنگی آن از طرف دیگر، ما را بر آن داشت تا در زمینه فرهنگ سازی اقتصادی گامی موثر برداریم.

وی افزود: متقاضیان شرکت در جشنواره می توانند به راحتی با تلفن همراه خود و با توجه به موضوعات جشنواره، از سوژه ها و مصادیق عینی اطراف خود فیلم تهیه کنند و با تدوینی ساده و مناسب، برای شرکت در جشنواره و داوری، به دبیرخانه آن ارسال نمایند.

 دبیر جشنواره مردمی فیلم موبایلی معلم ضمن دعوت ویژه از معلمان و مربیان عزیز افزود: شرکت در این جشنواره برای عموم مردم آزاد است و به دو طریق «انفرادی» و «گروهی» امکان پذیر است که البته شرکت گروهی تنها مختص فرهنگیان می باشد. در این صورت هر معلم می بایست به عنوان سرگروه، تیمی متشکل از دو تا چهار دانش آموز تشکیل داده و در جشنواره شرکت نماید.

وی همچنین با توجه به کاربردی بودن موضوعات جشنواره گفت: از چند ماه قبل با کمک اساتید فعال در حوزه تعلیم، تربیت و اقتصاد، «بسته‌های آموزشی و ایده‌بخش» برای متقاضیان تدارک دیده ایم که لازم و ضروری است به عنوان منبع از آن استفاده کنند و تولیدات موبایلی خود را با محوریت این بسته ها آماده نمایند.

رحمانزاده در پایان افزود: از تمایزات این جشنواره با سایر جشنواره های معمول می توان به موبایلی بودن و آسان بودن ارسال آثار، ارائه بسته های ایده بخش کاربردی و جذاب، گروهی بودن و کار جمعی اشاره کرد. اگر همه ما با کسب آگاهی و تلاش مضاعف، سعی در اصلاح اندیشه ها و رفتارهای ناصحیح کاری و مصرفی خود کنیم، می توانیم معیشت خود و جامعه را تا حد زیادی سامان بخشیم.

گفتنی است مهلت ارسال آثار تا پایان سال 1395 می باشد. متقاضیان عزیز می توانند با مراجعه به وبگاه http://festival.cbo.ir از مقررات، زمانبندی، جوایز و سایر اطلاعات جشنواره باخبر شوند.

 

ارسال نظرات