این احتمال وجود دارد که از چند روز آینده نفت ایران به صورت مستقیم از طریق نفتکش‌های ایرانی به بنادر اروپایی صادر شود.
کد خبر: ۸۸۰۸۷۷۹
|
۲۸ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۴

به گزارش خبرگزاری بسیج،  به نقل از آرگوست مدیا، حدود یک ماه است که یک نفتکش ایرانی با محموله یک میلیون بشکه‌ای نفت در نزدیکی یکی از بنادر اسپانیا متوقف شده و منتظر دریافت مجوز برای تخلیه محموله خود است.

از زمان رفع تحریم‌های نفتی علیه ایران،‌ایران صادرات نفت به کشورهای اروپایی را از سر گرفت اما در این مدت نفت ایران به وسیله نفتکش‌های اروپایی به مشتریان تحویل می‌شد اما این احتمال وجود دارد که با رفع تمام موانع موجود بر سر ورود نفتکش‌های ایرانی به بنادر اروپایی از  این پس شاهد صادرات نفت ایران توسط نفتکش‌های ایرانی باشیم.

در صورتی که این کشتی ایرانی بتواند محموله خود را در اسپانیا تخلیه کند اولین نفتکش ایرانی خواهد بود که از زمان لغو تحریم‌‌های غرب علیه ایران در اروپا پهلو می‌گیرد.

شرکت ملی نفتکش ایران دارای 42 نفتکش با ظرفیت 2 میلیون بشکه و 9 نفتکش با ظرفیت یک میلیون بشکه نفت است و از زمان لغو تحریم‌ها این نفتکش‌ها به دلیل نگرانی نسبت به عمر، بیمه و غرامت و وضعیت آنها از پهلو گرفتن در بنادر اروپایی منع می‌شدند.

به همین دلیل از این نفتکش‌ها تنها برای صادرات نفت به بازارهای آسیایی نظیر هندو ژاپن و یا به عنوان ذخیره‌گاه‌های شناور نفت استفاده می‌شد. اخیرا شرکت ملی نفتکش ایران توانسته است شرایط لازم برای دریافت پرچم پاناما را فراهم کرده و به همین دلیل این نفتکش‌ها از این پس می‌توانند در بسیاری ازنقاط جهان پهلو بگیرند.

ارسال نظرات