خبرهای داغ:
فرماندار ویژه طبس:

صحرای طبس نماد شکست آمریکا / مسجد شکر قطعه جدانشدنی از تاریخ و سرزمین طبس

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان طبس واقعه شکست مفتضحانه آمریکا در کویر ایران را منحصر به نام طبس خواند و گفت: خواب پریشان دولتمردان آمریکا در سال ۱۳۵۹ و ان شب الهی با نام شهرستان طبس تکرار می شود و این قطعه از تاریخ هرگز بی نام طبس شناخته نمی شود.
کد خبر: ۸۸۰۸۸۱۵
|
۲۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، سید مهدی طلایی مقدم در واکنش به خبر ثبت ملی شکست امریکا در صحرای طبس به نام استان یزد؛ گفت: حوزه مسجد شكر و تاسيسات آن و محل وقوع حادثه تاريخي شكست آمريكا در كوير طبس جز لاينفك شهرستان طبس بوده هست و خواهد بود.

وی ضمن تکذیب شايعات جدا شدن اين قسمت از خاك شهرستان طبس، افزود: ثبت واقعه شکست آمریکا در صحرای طبس در فهرست آثار ملي به طور جدی پیگیری می شود و حصول نتیجه آن به اطلاع همشهریان عزیز خواهد رسید.

نماینده عالی دولت در شهرستان طبس تصریح کرد: استان یزد در گذشته پيگير ثبت ملی این واقعه عظیم بوده است که با مذاكرات و پيگيري انجام شده با اداره كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان يزد، قرار شد كل پرونده مذكور به استان خراسان جنوبي و شهرستان طبس منتقل و ثبت نهایي اين اثر تاريخي، ملي و مذهبي براي طبس انجام گردد.

طلائی مقدم از توجه ویژه استاندار خراسان جنوبی به منطقه مسجد شکر تقدیر کرد و گفت: باید تلاش کنیم تا فضا برای منتقل کردن دستاوردهای ارزشمند انقلاب اسلامی به نسل جوان صورت گیرد که احداث مرکز فرهنگی دفاع مقدس با موضوع نمایش ۵ اردیبهشت سالروز شکست آمریکا در صحرای طبس از مهمترین اقدامات برای تحقق این هدف است.

وی با بیان اینکه مسئولان باید تلاش کنند تا مسجد شکر طبس به موزه ملی تبدیل شود، اظهار داشت: باید تمامی جهان شکست مفتضحانه آمریکا در صحرای همیشه بیدار طبس را به نظاره ببنشینند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار