خبرهای داغ:

از برپایی موقتی فرهنگسرای انقلاب تا ۱۲۰ برنامه سپاه در دهه فجر

در جلسه ستاد دهه فجر، مسئولان از برگزاری برنامه‌های متعدد ازجمله برپایی موقتی فرهنگسرای انقلاب،۱۲۰ برنامه سپاه پاسداران و نواخته شدن زنگ انقلاب در مدارس در دهه فجر خبر دادند.
کد خبر: ۸۸۰۸۸۷۲
|
۲۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۳
از برپایی موقتی فرهنگسرای انقلاب تا ۱۲۰ برنامه سپاه در دهه فجر
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از قم، جلسه ستاد دهه فجر با ریاست استاندار و با حضور مسئولان و معاونان دستگاه‌های اجرایی ظهر امروز در تالار امام جواد(ع) استانداری برگزار شد.

استاندار قم در این جلسه با اشاره به اینکه برنامه‌های دهه فجر باید با محوریت مردم باشد، اظهار داشت: حضور مسئولان و برنامه‌های مستمر و مفید آن‌ها در دهه فجر حائز اهمیت است، اما باید به مردم که خود جریان ساز شکل‌گیری انقلاب بودند توجه بیشتری شود.

مهدی صادقی با اشاره به‌ضرورت توجه به انسجام و نشاط در ایام‌الله دهه فجر، ادامه داد: برنامه‌های دهه فجر باید باکیفیت و همراه با معنویت بوده و شورونشاط یک حرکت انقلابی را داشته باشند، همچنین باید به وحدت و انسجام به‌عنوان رکن اساسی انقلاب اسلامی توجه ویژه شود.

فرماندار قم نیز در این جلسه با اشاره به‌ضرورت حضور مسئولان و معاونان آن‌ها در روستاها اظهار داشت: برنامه‌های رسیده از جانب ائمه جماعات با برنامه‌های مسئولان در فرمانداری به‌گونه‌ای تلفیق می‌شود، تا مسئولان یا معاونان آن‌ها بتوانند به‌صورت قطعی در روستاها حضور یابند.

رضا سیار بابیان اینکه حضور مسئولان در روستاها خارج از تشریفات است، گفت: مسئولان با حضور در میان مردم، شوراها، بخشداران و دهیارها و پاسخ به پرسش‌های آن‌ها می‌توانند عملکرد نظام و دولت را بازگو کرده و نظر مثبت آن‌ها را جلب کنند.

نصرت‌الله لطفی رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی قم نیز در این جلسه با اشاره به‌ تلاش مسئولان در دهه بصیرت و دیدار مردم با رهبر معظم انقلاب، اظهار داشت: اقدامات در این زمینه با سختی‌هایی همراه بود که به لطف خدا و تلاش مسئولان به‌خوبی صورت گرفت.

نواخته شدن زنگ انقلاب در مدارس قم

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش‌وپرورش استان قم نیز در این جلسه با اشاره به‌ برنامه‌های آموزش و پرورش به مناسبت ایام‌الله دهه فجر، اظهار داشت: 50 برنامه به‌صورت مسابقه، نمایشگاه، خاطره گویی و نواخته شدن زنگ انقلاب برای دانش آموزان در تمامی مدارس در نظر گرفته‌شده است.

ناصر حمزه‌ای بابیان اینکه زنگ انقلاب با حضور استاندار در یکی از مدارس نواخته می‌شود، افزود: زنگ انقلاب در ساعت 9:33 در تمامی مدارس نواخته می‌شود، دستاوردهای انقلاب نیز از طریق عکس و پوستر در معرض نمایش دانش آموزان قرار می‌گیرد.

مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل شهرداری قم نیز در این جلسه با اشاره به‌ برنامه‌های شهرداری قم در ایام‌الله دهه فجر، اظهار داشت: نورپردازی، آذین‌بندی و المان سازی شهر با شیوه‌های جدید و با تنوع زیاد در شهر صورت می‌گیرد.

حمیدرضا عابدی خرسند برپایی فرهنگسرای انقلاب را مورداشاره قرار داد و گفت: در این فرهنگسرا که به‌صورت موقت برگزار می‌شود، اقداماتی نظیر روایت گری، نمایش‌ عروسکی، خاطره گویی، پرده‌خوانی و اجرای تئاتر صورت می‌گیرد.

معاون اجرایی سپاه پاسداران قم نیز در این جلسه با اشاره به‌ برنامه‌های سپاه پاسداران در دهه فجر، اظهار داشت: سپاه در قالب کمیته‌های نیروهای مسلح و کمیته نیروهای بسیج برنامه‌های مختلفی را در دستور کار دارد، که تاکنون برنامه‌هایی نیز در این زمینه طراحی‌شده است.

اجرای 120 برنامه سپاه پاسداران به مناسبت دهه فجر

احمد بیطرفان بابیان  اینکه سپاه پاسداران 120 برنامه را به مناسبت دهه فجر در دستور کار دارد، تصریح کرد: حضور در بیت امام در 12 بهمن، شرکت در راهپیمایی 22 بهمن، روایت گری و اعزام 200 نفر به مراکز مختلف علمی و آموزشی و فرهنگی و تجمع در 12 نقطه شهر و فریاد ندای تکبیر در شب 22 بهمن ازجمله آن‌ها به شمار می‌رود.

مدیرکل امور خانواده و بانوان استانداری قم نیز در این جلسه با اشاره به برنامه‌های کمیته بانوان ستاد دهه فجر، اظهار داشت: 2912 برنامه تا به امروز در حوزه بانوان در ادارات مختلف استان احصا شده و برنامه‌های گوناگونی در بخشش‌های مختلف نیز اجرا می‌شود.

وی بابیان اینکه جشن انقلاب در تالار معصومیه فرمانداری قم برگزار می‌شود، گفت: در این مراسم از بانوان فعال استان درزمینهٔ انقلاب تجلیل می‌شود، همچنین تجلیل از شهدای مدافعین حرم و خانواده‌ آن‌ها و نشست با سازمان‌های مردم‌نهاد و نخبگان نیز در دستور کار قرار دارد.

وی با تأکید بر اینکه کانون‌های فرهنگی مساجد و بهزیستی در همه مراکز برنامه دارند، تصریح کرد: طرح ویژه مبلغان در قالب دو سؤال«چرا انقلاب کردیم؟» و «چرا باید انقلابی بمانیم؟» به‌منظور بازگو کردن دستاوردهای انقلاب اسلامی صورت می‌گیرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم نیز در این جلسه با اشاره به برنامه‌های کمیته روستایی و عشایری، اظهار داشت: مسؤولیت این کمیته با جهاد کشاورزی است و مدیران این سازمان در طول دهه فجر حضور دارند.

محمدرضا طلایی بابیان اینکه حضور مدیران استان قم در بخش‌های استان ضروری است، افزود: ائمه جماعات بخش‌های استان قم خواستار این مسئله بودند تا جلساتی با محوریت شوراها و دهیاری‌ها و همراه با پرسش و پاسخ از مدیران برگزار شود.

وی خاطرنشان کرد: برنامه‌های ویژه‌ای چون برگزاری مسابقات قرآنی روستایی، برپایی نمایشگاه صنایع‌دستی روستایی و غبارروبی مزار شهدا با حضور مدیران در بخش‌های استان برگزار می‌شود.
ارسال نظرات