همزمان با سالروز بمباران هوایی شهر سنندج در سال 1365

یاد و خاطره شهدا در دبستان 28 دی ناحیه یک سنندج گرامی داشته شد

مدیر کل بنیاد شهید استان کردستان گفت: یاد و خاطره 220 شهید پرپر شده در بمباران هوایی رژیم بعثی بر آسمان شهر سنندج، در تاریخ این شهر ماندگار است.
کد خبر: ۸۸۰۸۸۷۶
|
۲۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۴
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، همزمان با فرا رسیدن روز 28 دی ماه سالروز بمباران هوایی شهر سنندج در سال 1365 و با حضور مدیران کل بنیاد شهید و حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس استان، مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک و تنی چند از مسئولین استانی و شهرستانی یاد و خاطره شهدای والامقام در دبستان 28 دی گرامی داشته شد.
 

در این نشست سلیمانی مدیر کل بنیاد شهید استان کردستان در خصوص روز 28 دی سال 1365 اظهار داشت: یاد و خاطره 220 شهید پرپر شده در بمباران هوایی رژیم بعثی بر آسمان شهر سنندج، در اذهان عمومی و به دلیل اهمیت خاص آن در تاریخ این شهر ماندگار است.

 

وی از بانیان این مراسم که در مکانی مقدس و محفلی نورانی برگزار می‌شود، قدردانی کرد و افزود: برخی از ایام سال به‌عنوان یوم‌الله در تاریخ ثبت می‌شود که 28 دی‌ماه سال 65 یکی از آن روزها است که در تاریخ این مرزبوم به‌عنوان روزی خونین ماندنی شده است.

 

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کردستان خاطرنشان کرد: سی سال پیش در چنین روزی ساعت 15 و 30 دقیقه بعد از ظهر هواپیماهای عراقی سنندج را بمباران کردن که 220 نفر در این حادثه غمگین به درجه رفیع شهادت نایل شدند.

 

سلیمانی با بیان اینکه زندگینامه این 220 نفر شهید با عنوان «دی‌ماه خونین» به رشته تحریر درآمده است که در مراسمی در سنندج رو نمایی می‌شود.

 

وی افزود: شهیدان انقلاب در دوران دفاع مقدس جان خود را بی‌ادعا در طبق اخلاص گذاشتند تا این آرامش و امنیت را برای ما به ارمغان بیاورند.

 

سلیمانی با بیان اینکه 28 دیماه سال 65 روز مقاومت ملی شهر سنندج نامگذاری شده است؛ خاطرنشان کرد: مردم آن سال‌های جنگ و حماسه امتحان بزرگی را در محضر انقلاب و نظام با تقدیم شهدای جان برکف، پس دادند.

 

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کردستان گفت: دشمن همواره  با طراحی فضای سیاسی خود می‌خواهد مردم را از رسالت و آرمان پاکی که نسبت به نظام دارد، دور کند، اما جامعه ایرانی با فداکردن پیکر پاک عزیزانشان به انقلاب و سردادن شعارهای ضد‌استکباری و ضداستعماری از حقانیت نظام و انقلاب دفاع می‌کنند.

 

سلیمانی در پایان یاد ‌و خاطره جانبازی‌ها و رشادت مردم کردستان را ستودنی دانست و گفت: در جریان هشت سال جنگ تحمیلی و حمله وحشیانه دشمن جمع کثیری از هم‌وطنان غیور کردستانی شربت شهادت را در راه آرمان‌های انقلاب اسلامی نوشیدند.

 

در ادامه سرهنگ شرف بیانی مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان کردستان گفت: باید دانش آموزان رسالت آفرین شهدا و جانبازان باشند.

 

وی گفت: در طول جنگ تحمیلی شهرهای مختلف استان کردستان مورد آماج هوایی دشمن قرار گرفت و در طول تاریخ 8 سال جنگ تحمیلی بیش از 650 مورد بمباران در شهرهای مختلف استان صورت گرفت.

 

مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان کردستان تصریح کرد: در 28 دی ماه سال 1365ساعت 15/45 دقیقه 5 فروند هواپیمای جنگنده رژیم بعث عراق بالای سنندج قرار می گیرند و 18 نقطه شهر را بمباران هوایی می کنند که در این حادثه ناگوار بیش از 220 نفر از مردم به شهادت رسیدند و بیش از 120 نفر دیگر هم جانباز شدند.

 

سرهنگ شرف بیانی در ادامه اظهار داشت: حفظ ارزشهای اسلام اساسی ترین رسالتی است که شهدا از ما خواستند و امروز با وجود آوردن جریانات انحرافی هر روز تعدادی از مسلمانان را به شهادت می رسانند.

 

وی در پایان تاکید کرد: ما باید توجه داشته باشیم که پیام رسان همکلاسی های خود در این بمباران 28 دی ماه سنندج باشیم.

 

گفتنی است در این مراسم، سرود، دکلمه و شعر توسط دانش آموزان دبستان 28 دی که یکی از نقاطی بود که در سال 1365 مورد هدف بمب های رژیم بعث عراق قرار گرفت اجرا شد و در پایان هم یکی از آموزگاران این دبستان که در بمباران سال 65 هم مادر و هم فرزندش را از دست داده بود مورد تقدیر قرار گرفت.

ارسال نظرات
آخرین اخبار