به نقل از روابط عمومی مرکز فرهنگی‌هنری شماره یک کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان:

برگزاری اولین همایش چرتکه (ریاضیات ذهنی) در زنجان

اولین همایش چرتکه (ریاضیات ذهنی) با هدف پرورش ذهن کودکان و نوجوانان به وسیله چرتکه در کانون زنجان برگزار شد.
کد خبر: ۸۸۰۸۹۵۲
|
۲۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۱
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، آموزش وپرورش ذهن کودکان و رشد همزمان دو نیمکره­ مغز و در نهایت افزایش توانایی حل مسائل و مشکلات کودکان با اعتماد به نفس بالا خواهد بود.

این روش با استفاده از سه تکنیک شنیداری، دیداری و تصویرسازی منجر به توسعه همه جانبه مغز، ایجاد تمرکز و تحلیل، سرعت پاسخ به سئوالات، تحریک در برابر اعداد و ارقام، نتیجه­گیری و پاسخ صحیح به سئوالات و در نهایت افزایش اعتماد به نفس در دانش ­آموزان می ­گردد.

ازاین رو مرکز فرهنگی‌هنری شماره یک کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان با مشارکت و همکاران شرکت کودکان هوشمند و با اهدافی چون جذب و نگهداری اعضا، علاقمند سازی دانش آموزان به فعالیت چرتکه، معرفی فعالیت چرتکه برای والدین و دانش آموزان همایشی با حضور دانش آموزان و اولیا برگزار نمود .

در این همایش فیلم و کلیپ متعددی در باره نحوه آموزش چرتکه، اهداف و تاثیرات کارگاه های چرتکه در تقویت حافظه و هوش کودکان پخش شد و حاضرین در این ویژه برنامه از توضیحات کامل مربیان متخصص پیرامون چرتکه بهره بردند.

برگزاری آزمون پرسش و پاسخ از اعضای با سابقه کارگاه های چرتکه استان با هدف نمایش بازخورد کارگاهها از دیگر برنامه هایی بود که بسیارمورد استقبال کودکان و اولیا گردید. از دستاورد های برگزاری این همایش علمی ، جذب حدود 30 نفرازدانش آموزان حاضر در برنامه بود.

گفتنی است کلاسهای آموزشی این گروه از نیمه دوم دی ماه سال جاری آغاز خواهد شد.

ارسال نظرات