مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی لرستان؛

افزایش تعداد سنگبری های لرستان با توسعه خوشه سنگ

مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی لرستان گفت : توسعه خوشه سنگ استان فرصت های شغلی واحدهای سنگبری لرستان افزایش یافته است،
کد خبر: ۸۸۰۸۹۵۸
|
۲۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۲

به گزارش خبرگزاری بسیج ، بختیار رازانی در جمع خبرنگاران عملیاتی شدن خوشه سنگ را از ارکان تحقق اقتصاد مقاومتی در استان دانست و اظهار داشت: خوشه سنگ مراحل توسعه را سپری کرده و سنگ لرستان با برند و نشان loreston به بازار عرضه می شود.

وی یکی از اقدامات لازم برای بهره وری هر چه بیشتر از خوشه سنگ را ایجاد نمایشگاه و فروش دائمی سنگ و ایجاد پایانه صادراتی سنگ دانست و افزود: لرستان یکی از استان های دارای مزیت نسبی در حوزه سنگ های ساختمانی و تزئینی است که ایجاد شهرک تخصصی سنگ دوره چگنی برای استقرار واحدهای فرآوری با تکنولوژی مدرن می تواند نقش چشمگیری در فرآوری سنگ و جلوگیری از خام فروشی داشته باشد.

مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی لرستان همچنین به ساماندهی لکه های صنعتی سنگبریها در قالب شهرک های تخصصی اشاره کرد وعنوان داشت : با این کار واحدهای فرآوری می توانند از مزایای استقرار در شهرک های صنعتی بهره مند شوند.

رازانی با اشاره به اینکه با توسعه خوشه سنگ استان فرصت های شغلی واحدهای سنگبری لرستان افزایش یافته است، افزود: با این اقدام تعداد واحدهای سنگبری لرستان از ۴۰۵ مورد به ۴۲۵ واحد افزایش یافته است.

وی تعداد فرصت های شغلی ایجاد شده در واحدهای سنگبری استان را قبل از توسعه خوشه سنگ ۶ هزار و ۲۰۰ مورد برشمرد و تصریح کرد : پس از توسعه خوشه سنگ لرستان تعداد فرصت های شغلی ایجاد شده در واحدهای سنگبری استان به ۶ هزار و ۸۰۰ مورد افزایش یافت.

مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی لرستان به تلاش برای عملیاتی شده ۳ خوشه دیگر در استان اشاره کرد خاطرنشان کرد : مطالعات خوشه های جاجیم، گلیم و ماشته استان، خوشه عسل و خوشه صنایع دستی نیز در دست اقدام و پیگیری است.

رازانی گفت: اداره امور شهرک ها یکی از مصداق های بارز مشارکت صاحبان صنایع و تشکل ها در اداره امور غیر حاکمیتی است که در استان تعداد ۷ شهرک و ناحیه صنعتی با توجه به این قانون به شرکت های خدماتی متشکل از صاحبان این صنایع واگذار شده است.

انتهای خبر/ز
ارسال نظرات
آخرین اخبار