«عادل نادري» با راه‌اندازي كارگاهي كوچك علاوه بر اينكه دستگاه‌هاي مورد نياز ساخت و توليد سیخ کباب، کانال کولر، منقل و لوله بخاری را اختراع و مونتاژ كرده است، براي پنج كارجو نيز شغل ايجاد كرده و محصولات كيفي خود را به ساير شهرستان‌هاي استان اردبيل صادر مي‌كند.
کد خبر: ۸۸۰۸۹۶۳
|
۲۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۳

به گزارش خبر گزاری بسیج از ارذبیل به نقل از سايت خبري كميته امداد؛ «عادل نادري» جواني 35 ساله است كه با مدرك كارداني در رشته مهندسي ساخت و توليد، در راه كارآفريني قدم گذاشته و هم اينك توانسته است علاوه بر خود، براي پنج نفر ديگر نيز شغل ايجاد كند.

او در 9 سالگي پدرش را از دست داد و از همان دوران كودكي بار سنگين مشكلات را بر روي دوش‌هاي خود احساس كرد، اما هرگز دست از كار و تلاش بر نداشت و همواره در پي اهدافي كه در ذهن مي‌‌پروراند، حركت ‌كرد.

شايد باورش سخت باشد، اما او توانسته است با استفاده از امكانات محدودي كه در اختيارش بوده، دستگاه‌هاي صنعتي بسازد و آنها را براي رونق در توليد به كار گيرد.

این کارآفرین اردبیلی در مورد نحوه کارآفرینی‌اش گفت: نبود پدر غم بزرگي بود، اما به كمك مادر و برادرانم روزگار مي‌گذرانديم. از 9 سالگي مجبور بودم در كنار درس و تحصيل به كار مشغول شوم و به همين خاطر خيلي زود چم و خم زندگي را آموختم و بار سنگين مشكلات را به جان خريدم.

تحمل سختي‌ها، اعتماد به نفس وصف ناپذيري را نصيبم ساخته بود. اما با اين حال از نداشتن شغل مناسب و آينده‌اي كه در انتظارم بود مي‌ترسيدم؛ تا اينكه با توكل بر خدا اولين گام را در جهت راه‌اندازي كارگاهي كوچك برداشتم. همان قدم اول، پله بزرگي شد براي بالا رفتن و من كه تا ديروز از نبود شغل هراس داشتم، امروز به جايي رسيده‌ام كه به غير از خود براي پنج نفر ديگر هم اشتغال ايجاد كرده‌ام.

تنها با اخذ هشتاد ميليون ريال وام اشتغال از كميته امداد اردبيل، يك دستگاه براي توليد لوله بخاري خريداري كردم و اينك پس از گذشت حدود شش سال، صاحب چندين دستگاه مختلف توليدي شده‌ام كه تمامي اين اقدامات زير سايه پروردگار متعال و همت و تلاش رخ داده است.

از آنجا كه در دانشگاه در رشته ساخت و توليد تحصيل كرده بودم، توانستم با تهيه قطعات فلزي، چند دستگاه مهم توليدي را با هزينه‌اي اندك مونتاژ كرده و در كارگاه به كار گيرم. اگر در ابتداي راه توليدمان خيلي محدود بود، اكنون با مكانيزه شدن مراحل توليد و دستگاه‌هايي كه خود ساخته‌ام، توليد را به چهار برابر افزايش داده و محصولات را از نظر كمي و كيفي به بالاترين حد ممكن رسانيده‌ايم.

هم اينك به صورت ميانگين، اين كارگاه ماهانه حدود 40 ميليون ريال درآمد دارد كه همواره شاكر خداوند هستم. توليدات كارگاه به تمامي شهرستان‌هاي تابع استان اردبيل صادر مي‌شوند و اگر از طرف مسئولان حمايت شوم، مي‌توانم با گسترش كارگاه، براي 10 نفر ديگر شغل ايجاد كرده و محصولات را به ساير استان‌هاي كشور نيز صادر كنم.

سیخ کباب، کانال کولر، منقل و لوله بخاری از جمله محصولات تولیدي در اين كارگاه است كه براي جذب مشتري و بازار فروش گسترده، سعي كرده‌ايم تا حد بسياري توليدات خود را كيفيت ببخشيم.

يكي از مهمترين ايده‌هايي كه در ذهن دارم، قوطي سازي به شكل انبوه است كه هم اكنون در حال بررسي و برنامه ريزي هستم تا بتوانم ان‌شاءالله با كمك مسئولان به اين مهم دست يابم.

با اينكه طعم تلخ شكست را چندين بار چشيده‌ام، اما هرگز عقب نشيني كرده و همواره براي دستيابي به اهدافم استقامت كرده‌ام. پس از شكست حركت كرده و توانسته‌ام به پيروزي دست يابم. به هر حال كسي كه مي‌خواهد كاريرا شروع كند، با مشكلات بسياري رو به رو است اما توكل بر خدا و برنامه‌ريزي دقيق مي‌تواند خطرات احتمالي را به ميزان قابل توجهي كاهش دهد.

بزرگترين آرزويم اين است كه مشكلات كساني كه از نعمت پدر محروم هستند را رفع كنم. چرا كه خودم آن مشكلات را لمس كرده‌ام و آرزو دارم به جايي برسم كه بتوانم به بهترين نحو ياري رسان آنها باشم.

ارسال نظرات