مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری زنجان:

جمعیت زنان کارآفرین استان زنجان باید مشوقی برای مردان و زنان جامعه برای کارآفرینی باشند

جمعیت زنان کارآفرین استان زنجان باید مشوقی برای مردان و زنان جامعه برای کارآفرینی بوده و در بسط ارزش‌های اجتماعی موفق باشد.
کد خبر: ۸۸۰۸۹۸۱
|
۲۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۸
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری زنجان در نخستین جلسه شورای توسعه و تعاون بانوان کارآفرین استان با اشاره به شکل‌گیری جمعیت زنان کارآفرین در استان، گفت: بالاترین میزان اشتغال به زنان روستایی و خود اشتغال و کارآفرین شهری اختصاص دارد.

بلوری در زمینه اشتغال و کارآفرینی زنان، افزود: زمانی که صحبت از اشتغال به میان می‌آید، تعداد زنان کارمند به ذهن متبادر می‌شود در حالی که بالاترین میزان اشتغال به زنان روستایی و خوداشتغال و کارآفرین شهری اختصاص دارد.

وی با اشاره به اینکه یکی از مهم‌ترین معیارها برای سنجش درجه توسعه‌یافتگی یک کشور میزان اهمیت و اعتباری است که زنان در آن کشور دارند، تصریح کرد: اگر در سال‌های گذشته بخشی از زنان جامعه به دنبال کسب امتیازاتی همچون کاهش ساعت کار بودند، زنان فعال امروز به دنبال مشارکت در اجتماع هستند و می‌خواهند نقش جدی در اقتصاد، اجتماع، سیاست و ابتکارات ملی داشته باشند.

مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری زنجان افزود: ظهور دولت تدبیر و امید در این تغییر دیدگاه، بسیار موثر بوده است و به پشتیبانی این دولت، زنان آزادانه‌تر حرف می‌زنند، تلاش کرده و کارآفرینی و همچنین نهادهای مردمی را سازماندهی می‌کنند.

بلوری با اشاره به شکل‌گیری جمعیت زنان کارآفرین استان، یادآور شد: بدون شک با فعال شدن شورای مذکور، قدرت و قوت شبکه زنان که از سه سال پیش با سرعت قابل توجه‌ای در حال توسعه است نه تنها بیشتر خواهد شد، بلکه اقتدار قابل توجه‌ای را به شبکه زنان اضافه کرده و زنان کارآفرین به‌عنوان الگوهای واقعی و منسجم برای دختران تحصیل کرده جوان عمل خواهند کرد.

وی به فرصت‌های پیش روی شورا، اشاره کرد و ادامه داد: علاوه‌ بر حمایت معنوی دولت و دستگاه‌های اجرایی حمایت جدی شبکه زنان توانمند جامعه،‌ بخشی از فرصت‌های اصلی موجود است.

مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری زنجان اضافه کرد: چالش‌های اساسی نیز وجود دارد، زنان کارآفرین به دلایل گوناگون از میزان امکانات متعارفی که برای مردان کارآفرین وجود دارد، برخوردار نیستند و به نظر می‌رسد این شورا یا جمعیت زنان کارآفرین، پاسخ‌های خوبی را برای آنها مهیا کند.

بلوری با اشاره به عوامل موفقیت زنان کارآفرین، تصریح کرد: شورا باید بتواند در درجه نخست بیانگر توانمندی زنان باشد و راه‌های عملی و واقعی برای همکاری‌های بین شرکتی ارائه کند.

وی ابراز داشت: شورای مورد نظر باید دست کارآفرینان زن را در زمان‌های بحرانی بگیرد و با معرفی زنان کارآفرین الگوهای مثبتی را به جامعه به‌ویژه دختران دانشجو و فارغ‌التحصیل ارائه کند.

مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری زنجان با بیان اینکه شورای تشکیل شده در رصد مسائل و چانه‌زنی‌ها به نفع کارآفرینی زنان عمل کند، اظهار کرد: باید اسباب اشتغال دختران و زنان جوان را حتی‌الامکان فراهم ساخته و ارگانی برای نشر ارزش‌های کارآفرینی زنان ایجاد کند.

بلوری همچنین گفت: جمعیت زنان کارآفرین استان زنجان باید مشوقی برای مردان و زنان جامعه برای کارآفرینی بوده و در بسط ارزش‌های اجتماعی موفق باشد، چرا که در این صورت مسئولیت اجتماعی خود را انجام داده است.

وی ادامه داد: همچنین شورا یا جمعیت کارآفرینان استان زنجان بایستی کارآفرینان شهرها، بخش‌ها و روستاها را در هر شکل ممکنی به شبکه زنان کارآفرین فراخوانی کرده و حضور خود را در جای جای استان گسترش دهد و تعامل مثبتی با فضای رسانه‌ای داشته باشد تا سیاست‌های دولتی را به سوی حمایت از کارآفرینی زنان سوق دهد.

شایان ذکر است، در حال حاضر از مجموع یک هزار و 400 قرارداد منعقده شده بین شهرک‌های صنعتی استان زنجان و سرمایه‌گذاران، 121 فقره مربوط به بانوان کارآفرین در استان است

ارسال نظرات
آخرین اخبار