اجرای طرح جوادالائمه در کوهرنگ

فرمانده سپاه ناحيه کوهرنگ گفت: طرح مبارزه با مواد مخدر پايگاه جوادالائمه با هدف اصلی ریشه کن کردن این پديده شوم در شهرستان کوهرنگ اجرا می شود.
کد خبر: ۸۸۰۸۹۸۲
|
۲۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ سرهنگ دوم پاسدار کرم نظری، در حاشيه جلسه هماهنگی ستاد مبارزه با مواد مخدر شهرستان کوهرنگ اظهار کرد: يکی از آسيب های اجتماعی جامعه ما بحث مواد مخدر است، که با توجه به حساسيت موضوع و تاکيد و ابلاغ سردار فرماندهی سپاه، فعاليت قرارگاه جواد الائمه آغاز شده است.

سرهنگ کرم نظری افزود: در اين قرارگاه متناسب با گام هايی که پيش بينی شده، بحث آگاه سازی آحاد مردم در اين حوزه نسبت به آسيب هايی که داريم با مهارت شورای هماهنگی مواد مخدر در دستور کار قرار می گیرد.

سرهنگ نظری از شناسايی مناطق آلوده به مواد مخدر در شهرستان کوهرنگ خبر داد و بيان داشت: مبارزه با توزيع کنندگان مواد مخدر از اولويت های ما در بحث مواد مخدر است که تمام تلاشمان را بکار می‏بريم تا شهرستان را برای سودگران مواد مخدر ناامن کنيم.

وی با اشاره به اينکه تاکنون دو گام در شهرستان کوهرنگ انجام شده است که گام اول طرح شناسايی است، افزود: در اين گام، مواردی چون شناسايی معتمدين محلی، ساماندهی آن‌ها و تشکيل هسته اوليه مبارزه با مصرف و توزيع مواد مخدر در محله و ايجاد بانک اطلاعاتی در زمينه‌های آسيب و آلودگی‌های محلی، معتادين، قاچاقچيان و توزيع‌کنندگان و ظرفيت‌های محلی اعم از خيرين، اماکن، مشاغل مدنظر قرار گرفته که کليه موارد ذکر شده تاکنون در مورد مناطق آلوده اجرايی شده‌اند.

سرهنگ نظری با تأکيد بر بسترسازی به عنوان گام دوم اين طرح گفت: ايجاد هماهنگی ‌های لازم بين مراجع ذی‌ربط، اقدامات مؤثر برای جلب اعتماد مردم، آماده‌سازی فرهنگی، اجتماعی و...، پيش‌بينی و تدوين سرفصل‌های مورد نياز برای کلاس‌های آموزشی، توليد محتوی تبليغاتی مبتنی بر روش‌های علمی و بومی، تربيت مربيان و توجيه دست‌اندرکاران، برآورد نيازمندی‌ها و برنامه‌ريزی برای ورود به عرصه اجرا از جمله موارد گنجانده شده در گام دوم هستند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار