خبرهای داغ:
امام جمعه اصفهان گفت: شهدای مدافع حرم با جان‌فشانی در راه حق باعث شکست توطئه‌های دشمنان اسلام در کشورهای مسلمان‌نشین شدند.
کد خبر: ۸۸۰۹۰۰۱
|
۲۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۵

به گزارش خبرگزاری بسیج،به نقل ازدفتر امام جمعه اصفهان، آیت‌الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد در دیدار با مسؤولان، خیرین و نیکوکاران خیریه امام محمدباقر(ع) اصفهان با اشاره به نکات اخلاقی آیات ابتدایی سوره بقره اظهار کرد: قرآن کتابی برای هدایت متقین است و مؤمن کسی است که در راه خداوند از آنچه به او روزی داده شده، انفاق کند.

وی با بیان این که هدایت قرآن مشمول متقین می‌شود، افزود: بر اساس تفسیر مفسران قرآن، مقصود آیات ابتدایی سوره بقره از هدایت متقین، متقین شأنی یعنی آنان که لیاقت و عمل به کارهای نیک را از دست نداده و باطن آنان به گناه آلوده نشده، است.

امام جمعه اصفهان در ادامه گفت: انسانی که روزنه حق را به واسطه انجام گناه از دست داده باشد، سخن حق و آیات نورانی قرآن در وی نمی‌تواند نفوذ و او را هدایت کند.

وی با اشاره به آیات قرآن، مؤمنان را انفاق‌کنندگان در راه خداوند خطاب قرار داد و تصریح کرد: مطابق با آیات سوره بقره، مؤمن کسی است که از آنچه خداوند به او روزی کرده در راه او انفاق کند.

طباطبایینژاد ضمن اشاره به جان‌فشانی‌های شهدای مدافع حرم در دفاع از حقانیت دین اسلام و مسلمانان، بهترین دفاع خیرین را دفاع از فقرا عنوان داشت و خاطرنشان کرد: شهدای مدافع حرم با جان‌فشانی در راه حق باعث شکست توطئه‌های دشمنان اسلام در کشورهای مسلمان‌نشین شدند که انفاق خیرین و نیکوکاران به فقرا، به مثابه حضور در میدان نبرد است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها