سردار علی استاد حسینی گفت: دین اسلام اجازه زیر بار ذلت رفتن را به هیچ مسلمانی نمی دهد و مدافعان حرم با آگاهی از این مهم به دفاع از ملت های مظلوم در خارج از مرزهای ایران می روند.
کد خبر: ۸۸۰۹۰۰۵
|
۲۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۱

سردار علی استاد حسینی، فرمانده سپاه امام حسن مجتبی(ع) در البرز در خصوص شهدای مدافع حرم و در پاسخ به نخستین سوال که تعریف حماسه و مقاومت چیست؟ گفت: نهضت حماسه آفرین کربلای حسینی بیانگر فداکاری در حدّ اعلاء و به معنای واقعی کلمه است و امروز این حماسه و مقاومت در میان شهدای مدافع حرم به ظهور نشسته است.

باور به شعار « هیهات من الذله » انگیزه اصلی مدافعان حرم است 

به گفته این مقام مسئول، حقیقت بزرگ حماسه امام حسین(ع) به واقع روح حماسی را در میان انسان هایی نشان می دهد که شجاعت، قهرمانی و اخلاص را در مسیر آرمان های خود و انگیزه های ایمانی  پیاده و جاری کرده اند.

وی تصریح کرد: اگر امروز ما شاهد ایستادگی ملت های مظلوم در مقابل ظلم و ظلم استکبار هستیم به واقع برگرفته از نهضت و قیام عاشورای حسینی است.

سردار استاد حسینی با بیان این مطلب که امام حماسه آفرین است و کسانی که مقاومت نمی کنند و روح حماسی و ایستادگی ندارند در مسیر خط امام قرار نمی گیرند و از این رو از مسیر حقیقی خارج می شوند، بر لزوم پیروری از خط امام و مسیر ولایت تاکید کرد.

وی با تأمل بر این موضوع که انقلاب اسلامی ایران با شعار نه شرقی و نه غربی استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی شکل گرفت، در پاسخ به این پرسش که مدافعان حرم و انقلاب چه اشتراک هایی با یگدیگر دارند، توضیح داد: هیچ انقلابی از ابتدا تا امروز همچون این انقلاب نبوده است و نخستین پایه مبنایی این انقلاب برگرفته از شعار حماسه کربلا است که امام حسین (ع) به آن اشاره کرد.

وی در ادامه سخنان خود با نظر به این مهم که هیهات من الذله شعار ملت های مظلوم است که در مقابل استکبار و ایادی آن مقاومت و ایستایی می کنند ، تاکید کرد: امروز ملت یمن، عراق، سوریه و لبنان و دیگر کشورهای مسلمان چون میانمار در مقابل ظلم ایستاده اند و مقاومت می کنند.

این مسئول ادامه داد: دین اسلام اجازه زیر بار ذلت رفتن را به هیچ مسلمانی نمی دهد و مدافعان حرم با آگاهی از این مهم به دفاع از ملت های مظلوم در خارج از مرزهای ایران می روند و در این میان از تمام تعلقات دنیوی خود دل می کنند.

فرمانده سپاه امام حسین مجتبی (ع) در پاسخ به علل و انگیزه حضور مدافعان حرم عنوان کرد: نخستین دلیلی که مدافعان حرم به دفاع از حرم اهل بیت (ع) می روند شریعت و دینداری آنان است و ایمان قلبی آنان به اهل بیت(ع) است که آنان را برای دفاع در خاک کشور دیگر ترغیب می کند.

از این مقام مسئول در خصوص اهمیت جنگ فرامرزی ایران با تکفیری ها و داعشی ها می پرسیم و در پاسخ می گوید: منافع اسلام و منافع کشورمان حکم می کند که در خارج از مرزهای کشور خودمان با ایادی استکبار، یعنی تکفیری ها و داعشی ها برویم و این ایادی از طرف صهیونیسم و آمریکا تأمین می شوند.

سردار استاد حسینی ادامه داد: دومین دلیل حضور مدافعان حرم به منظور دفاع از حرم دلیل عقلی و منطقی جنگ است، چرا که اگر امروز ما در خارج از مرزهای ایران با آنان مواجه نشویم مجبور هستیم در داخل شهرهای خودمان با آنان جنگ کنیم.

وی با در نظر گرفتن بنیان های انقلاب به عنوان زیرشاخه های اصلی و انگیزشی مدافعان حرم گفت: انقلاب اسلامی بر پایه عدالت خواهی و مبارزه با استکبار شکل گرفت و امروز ما به واسطه مدافعان حرم و جنگ های برون مرزی شعائر انقلاب اسلامی را تبیین می کنیم که نخستین ان دفاع از مظلوم است.

به گفته این مسئول، قریب بیش از پنج سال است که استکبار تمام قوای خود را تجهیز کرده است امام نمی تواند مقاومت را در هم شکند و این مقاومت برگرفته از بیداری اسلامی و باورهای انقلاب است که در کشورهای مستضعف جهان به ویژه جهان اسلامی تحقق یافته است.

در پایان فرمانده سپاه امام حسن مجتبی (ع) در البرز مطرح کرد: امروز کسانی که در خیمه رهبری و ولایت قرار دارند در مسیر هدایت هستند و ولایت پذیری اصلی ترین رکن مدافعان حرم است.

 
منبع:خبرگزاری شبستان
ارسال نظرات
پر بیننده ها