خبرهای داغ:
فرمانده سپاه نینوا گلستان در جمع پایوران سپاه نینوا گفت: دشمن به صورت مداوم خود را در جهتی تنظیم می کند که ما در مقابل تهدیدات او قرار بگیریم تا از اهداف اصلی انقلاب اسلامی دور بمانیم اما اقدامات پیشگیرانه سپاه توانسته تهدیدات را در نطفه خفه کند.
کد خبر: ۸۸۰۹۱۱۸
|
۲۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۰

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از گرگان،‌ سردار رحمت الله صادقی در گردهمایی تبیینی، ترویجی فرهنگ نهادی سپاه که با حضور پایوران در حسینیه این سازمان برگزار گردید گفت: موضوع فرهنگ نهادی سپاه برای همه ی کسانیکه در این نهاد مقدس توفیق خدمتگذاری دارند، باید بعنوان یک اصل اصولی و رکن رکین مجموعه ی سپاه تلقی گردد.

وی افزود : سپاه پاسداران بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به عنوان یک پدیده و سازمان جدید که با انفاس قدسی امام(ره) و نگاه بلند و راهبردی ایشان و بعد از آن با نکات بسیار استراتژیک مقام عظمای ولایت تشکیل گردید شناخته شده است.

سردار صادقی در ادامه ابراز کرد: اگر بنا باشد کسی در حوزه ی سازمان شناسی، به پدیده های مختلف سازمانی از نوع نگاه صرف علمی نظر کند به یک پدیده و مولود و سازمان جدیدی دست پیدا می کند و این به واسطه ی ویژگی هاییست که سازمان سپاه پاسداران با آن مواجه بوده است.

فرمانده سپاه نینوا با بیان اینکه از فرمانده کل سپاه تا فرمانده پایگاه مقاومت یک جمله مشترک است تاکید کرد: ماموریت سپاه حفاظت از دستاوردهای انقلاب اسلامی در کمترین جغرافیای انقلاب و جزئی ترین محیط انقلاب اسلامی است و تا به امروز افراد زیادی از تبیین معنای این نوع حفاظت بدون حد و مرز مانده اند.

وی یادآور شد: آنچه که پاسداران در سپاه باید به آن توجه داشته باشند عرض و طول و عمق و ارتفاعیست که سپاه به مثابه عرض و طول و عمق و ارتفاع انقلاب اسلامی پیدا می کند و به این معناست که یک سازمانی به قرینه ی انقلاب اسلامی تشکیل شده و نمی توان چنین سازمانی را در سازمان های بین المللی پیدا کرد.

سردار صادقی در ادامه با تاکید بر اینکه هر چه باور انسان ارتفاع پیدا کند، عمل هم ارتفاع پیدا می کند و عکس این موضوع هم می تواند اتفاق بیفتد اظهار داشت : کسانی که در این رابطه خدمت می کنند باید به یک باور هم برسند و این باور با دانستن فرق دارد زیرا بسیاری از افراد دارای علم و اندیشه ، در تعابیر ادبیات مدیریتی مطالعه می کنند اما در جان دل آنها جای نمی گیرد و باور برایشان اتفاق نمی افتد که اگر این باور رخ دهد در فراز و فرود خدمتگذاری سپاه دچار مشکل نخواهند شد.

وی بیان کرد: دشمن با طرح این سوال که مگر سپاه یک سازمان نظامی نیست پس چرا در فلان موضوع ورود کرده؟ سعی دارد ما را از نگاه نهادی و جهادی و انقلابی تا یک نگاه سازمانی پایین بیاورد .

فرمانده سپاه نینوا در ادامه افزود : سپاه بعنوان حافظ دستاوردهای انقلاب اسلامی، عرصه ی وسیعی را به وسعت انقلاب برای خود ایجاد کرده است و این عرصه می تواند در حوزه ی فرهنگ، سیاست، علم، اقتصاد، نظامی، دفاعی و... باشد.

سردار صادقی با بیان اینکه دشمن تمام حرکات و شرایط انقلاب را رصد و بر اساس آن علیه انقلاب نسخه صادر می کند گفت :ما در مقابل این تهدیدات باید به این باور برسیم که ما یک سازمان با یک ماموریت خاص نیستیم و اگر حافظ دستاوردهای انقلاب هستیم باید در طول و عرض تهدیدات دشمن توسعه پیدا کنیم.

وی گفت :عرصه عرصه ی اقدام و عمل است و سپاه باید آمادگی مقابله با تهدیدات احتمالی را داشته باشد ولو اینکه این تهدیدات در تصور کسی نباشد.

فرمانده سپاه نینوا با بیان اینکه انتظار مقام معظم رهبری از ما یک سازمان نهادیست افزود: اولین عنصر این سازمان نهادی اینست که خود را یک عنصر وظیفه مدار در سازمان نبیند و امام خامنه ای(مدظله العالی) دراین باره می فرمایند: "برای تبلور یک سازمان نهادی وظیفه محور بودن کافی نیست و باید رسالت محور بود."

وی در انتها با تاکید براینکه دشمن علاقمند است که ما از اهداف اصلی انقلاب اسلامی دور بمانیم خاطر نشان کرد: دشمن به صورت مداوم خود را در جهتی تنظیم می کند که ما در مقابل تهدیدات او قرار بگیریم اما اقدامات سپاه توانسته تهدیدات دشمن را در نطفه خفه کند.

انتهای پیام/
رضا موسی خانی خبرنگار افتخاری خبرگزاری بسیج گلستان
ارسال نظرات
پر بیننده ها