عضو کارگروه علمی پژوهشی مجمع عالی بسیج تربت حیدریه گفت: سومین همایش ملی توسعه منطقه تربت حیدریه در افق 1404 با حضور مشاهیر، فرهیختگان و نخبگان پنج شنبه هفته جاری در دانشگاه عالی این شهرستان برگزار می شود.
کد خبر: ۸۸۰۹۱۴۰
|
۲۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۱
علیرضا کرباسی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در خراسان رضوی، اظهار داشت: همایش توسعه منطقه تربت حیدریه با هدف شناخت چالش های فرا روی شهرستان و با مشارکت بیش از ۵۸ نهاد علمی، ادارات دولتی و سازمانهای خصوصی صبح روز پنج شنبه ۳۰ دیماه در سالن آمفی تئاتر دانشگاه تربت حیدریه برگزار می شود.
 
وی تصریح کرد: این همایش با حضور اساتید دانشگاهها، مشاهیر و فرهیختگان، نخبگان علمی و فرمانداران و مدیران دوایر دولتی شهرستانهای تربت حیدریه، مه ولات و زاوه به تعیین اهداف بلند مدت توسعه منطقه تربت حیدریه ، تبیین راهبردهای توسعه و تعیین سیاست های اجرائی و فراهم ساختن زمینه تحقق سند چشم انداز منطقه می پردازد.
 
عضو کارگروه علمی پژوهشی مجمع عالی بسیج تربت حیدریه ادامه داد: در این همایش ضمن جلب مشارکت های مردمی و بررسی علمی وضعیت کنونی منطقه، ایده های بدیع و نو را در جهت رفع موانع توسعه جمع اوری تا با ایجاد تعاملات نهادی و سازمانی موجبات تسهیل توسعه منطقه فراهم شود.
 
رئیس دانشگاه تربت حیدریه با بیان اینکه تاکنون ۱۵۷ اثر علمی و پژوهشی و مقاله به دبیرخانه همایش ارسال شده، افزود: پس از ارزیابی اعضای کمیته علمی همایش بیش از ۸۴ مقاله پذیرفته شده که ۲۱ مقاله در روز همایش و ۶۳ مقاله باقیمانده بصورت پوستر مورد تائید در قالب یک کتاب به جامعه علمی کشور معرفی می شود.
 
در سطح شهرستان تربت حیدریه هفت واحد دانشگاهی شامل دانشگاه عالی تربت حیدریه، آزاد اسلامی، پیام نور، علوم پزشکی، علمی کاربردی، فرهنگیان و نیز فنی و مهندسی به استعداد ۱۰ هزار دانشجو فعال است. در این دانشگاه ها ۳۰۰ نفر استاد اعم از دایمی و مدعو حضور دارند که ۹۰ درصد عضو جامعه بسیج اساتید هستند که ۱۵۰ رشته تحصیلی تدریس می شود و عمده ترین آن ها علوم انسانی، کشاورزی و فنی و مهندسی است
ارسال نظرات
پر بیننده ها