طرحهای مشارکتی در کمیته امداد براساس آموزه های دینی شکل گرفته و ریشه در اعتقادات و باورهای دینی مردم دارد.
کد خبر: ۸۸۰۹۱۴۱
|
۲۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۷
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیر کل کمیته امداد استان زنجان ضمن تشریح طرح‌های مشارکتی این نهاد یکی از موضوعات تاثیرگذار در محرومیت‌زدایی را مشارکت خیران عنوان کرد و گفت: یکی از رویکرد های مهم کمیته امداد در حوزه محرومیت زدایی ترویج سنت های حسنه اسلامی انفاق احسان و نیکوکاری و بهره گیری از ظرفیت مردمی در خدمت رسانی به نیازمندان است.

هدایت صفری در ادامه افزود: تمام برنامه های این نهاد بر پایه حضور و مشارکت مردمی در خدمت رسانی اجرایی میشود.

وی با تاکید بر اینکه خیران و نیکوکاران به عنوان شرکای کمیته امداد در حوزه محرومیت زدایی به شمار میروند، اظهار داشت: حضور و مشارکت مردم به عنوان انجام بخشی از مسئولیت اجتماعی خود در حوزه محرومیت زدایی بسیار اثر بخش و راهگشاست.

مدیر کل کمیته امداد استان زنجان با بیان اینکه مشارکت خیران موجب افزایش توان امداد در حوزه توانمندسازی و ارائه خدمات اثر بخش به نیازمندان در این حوزه می‌شود، گفت:مشارکت مردمی مبتنی بر نیاز خانواد‌ها موجب ارائه خدمات اثربخش می‌شود.

صفری در ادامه گزارشی از طرحهای مشارکتی اجرایی توسط کمیته امداد ارائه کرد و گفت: بسیاری از طرحهای مشارکتی در کمیته امداد براساس آموزه های دینی شکل گرفته و ریشه در اعتقادات و باورهای دینی مردم دارد.

وی با اشاره به اینکه خوشبختانه مردم خیر و نوع دوست استان همکاری بسیار خوبی در ارائه خدمات به نیازمندان دارند، افزود: از آغاز سال جاری تا پایان آذر ماه امسال میزان مشارکت مردم در طرح‌های اجرایی کمیته امداد استان 158 میلیارد ریال بوده است.

مدیر کل کمیته امداد استان زنجان ادامه داد: این مبلغ در قالب طرحهای مختلف از جمله صدقه ، زکات ، اکرام و محسنین ، جشن عاطفه ها ، کمک به جهیزیه و ازدواج نیازمندان و مراکز نیکوکاری و... مساعدت شده است.

صفری در پایان با دعوت از خیران برای مشارکت بیشتر در طرح‌های اجرایی این نهاد گفت: بسترهای موجود در کمیته امداد در حوزه ترویج سنت های حسنه اسلامی انفاق ، احسان و نیکوکاری و حضور مردم در این عرصه زنجیره ای از ارزش را به وجود آورده که همین امر موجب نایل شدن آحاد مردم به فیض خدمت به نیازمندان میشود که در فرهنگ دینی برآن تاکید فراوان شده است.

ارسال نظرات