رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی استان زنجان:

نظارت بر کشتار بیش از 46هزار راس دام سبک و سنگین در استان زنجان

اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی استان زنجان بر کشتار 46 هزار و 704 راس دام سبک و سنگین در استان زنجان نظارت داشته است.
کد خبر: ۸۸۰۹۱۷۶
|
۲۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۷
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی استان زنجان از اعمال نظارت بر کشتار طیور و دام های سبک و سنگین در کشتارگاه های استان خبر داد و گفت: اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی استان زنجان در 9 ماه گذشته از سال جاری بر کشتار 46 هزار و 704 راس دام سنگین و سبک نظارت بهداشتی شده است.

علی اشرفی از اعمال کنترل و نظارت بهداشتی بر کشتارگاه‌های طیور خبر داد و اظهار کرد: از آغاز سال جاری تا کنون بر کشتار 11 میلیون و 435 هزار و 163 قطعه طیور نظارت شده است.

وی تعداد لاشه‌های طیور ضبط شده طی 9 ماه گذشته به دلیل مشکلات بهداشتی را 156 هزار و 147 قطعه اعلام و اضافه کرد: وزن لاشه‌های ضبط شده 287 هزار و 860 کیلوگرم بوده است.

رئیس اداره بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی استان زنجان تصریح کرد: وزن لاشه‌های سالم نظارت شده برای توزیع، طی 9 ماه گذشته از سال جاری 24 میلیون و 218 هزار و 204 کیلوگرم بوده است.

اشرفی تعداد اندام‌های ضبط شده طیور کشتار شده به دلایل بهداشتی را در سال جاری توسط کارشناسان اداره بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی استان زنجان را یک میلیون 244 هزار و 373 قطعه اعلام کرد و ادامه داد: وزن اندام‌های ضبط شده 87 هزار و 146 کیلوگرم گزارش شده است.

وی به کنترل و نظارت بهداشتی بر کشتار دام‌ها در سطح استان توسط کارشناسان اداره بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی استان زنجان اشاره کرد و افزود: از آغاز سال جاری تا پایان آذرماه 26 هزار و 796 گوسفند کشتار شده است که 642 هزار و 264 کیلوگرم گوشت سالم از این تعداد کشتار احصا شده است.

رئیس اداره بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی استان زنجان وزن لاشه‌های ضبط شده گوسفندی طی 9 ماه گذشته از سال جاری را 5 هزار و 163 کیلوگرم اعلام کرد و گفت: وزن اندام‌های ضبط شده در این بازه زمانی 6 هزار و 732 کیلوگرم گزارش شده است.

اشرفی تعداد بزهای کشتار شده در کشتارگاه‌های استان زنجان را طی 9 ماه گذشته از سال جاری 5 هزار و 320 راس اعلام کرد و ادامه داد: 122 هزار و 95 کیلوگرم گوشت سالم از این تعداد بز کشتار شده به دست آمده است.

وی به ضبط 55 کیلوگرم بز کشتار شده در کشتارگاه‌های استان زنجان توسط کارشناسان اداره بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی استان اشاره و تاکید کرد: وزن اندام‌های کشتار شده در این بازه زمانی 433 کیلوگرم بوده است.

رئیس اداره بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی استان زنجان تعداد دام‌های سنگین کشتار شده در 9 ماه گذشته از سال جاری را 14 هزار و 589 راس اعلام کرد و افزود: 3 میلیون و 636 هزار و 394 کیلوگرم گوشت سالم از این تعداد دام کشتار شده احصا شده است.

اشرفی وزن لاشه‌های دام‌ سنگین ضبط شده توسط کارشناسان بهداشت اداره کل دامپزشکی استان را طی 9 ماه گذشته از سال جاری 26 هزار و 897 کیلوگرم عنوان کرد و ادامه داد: وزن اندام‌های ضبط شده در این بازه زمانی 18 هزار و 701 کیلوگرم اعلام شده است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار