اقدام تعدادی از کارشناسان فعال در حوزه امنیت داخلی و بین‌المللی آمریکا در امضاء نامه‌ای علیه ترامپ در حین انتخابات ریاست‌جمهوری می‌تواند باعث قرار گرفتن نام آنها در لیست سیاه ترامپ شود.
کد خبر: ۸۸۰۹۲۱۸
|
۲۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۳
به گزارش خبرگزاری بسیج، تعدادی از شخصیتهای برجسته و باسابقه حزب جمهوریخواه که آماده خدمت به آمریکا در عرصه امنیت ملی هستند اما از سوی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری منتخب این کشور هنوز تماسی با آنها گرفته نشده و جزو افرادی نیستند که برای مذاکره وارد برج ترامپ می‌شوند.

برخی معتقدند علت این مسئله امضاء دو نامه علنی با نام "ترامپ هرگز" است که  در جریان کمپین‌های انتخاباتی حاضر به انجام آن شدند و بدین ترتیب نامزدی ترامپ را خطری برای ملت آمریکا خواندند.

یکی از این نامه‌ها که اسامی 122 نفر دیده می‌شود توسط وبسایت war on the rocks سایتی متمرکز بر مسائل امنیت داخلی منتشر شد. دومین نامه که در آن نام 50 نفر به عنوان امضاء کننده به چشم می‌خورد در ماه آگوست توسط نیویورک تایمز نیز منتشر شد.

رحال حاضر که تنها چند روز تا مراسم تحلیف ترامپ به عنوان چهل و پنجمین رئیس‌جمهوری آمریکا باقی است، افرادی که این نامه را امضاء کرده‌اند نگران قرار گرفتن در لیست سیاه مشاوران سیاسی ترامپ قرار گیرند.

به گزارش تسنیم،به عنوان نمونه تیم انتقالی ترامپ هفته گذشته جلسه‌ای توجیهی را برای رکس تیلرسون برگزار کرد تا وی را برای جلسه استماع سنا آماده کند. یکی از مقامات سابق امنیت ملی دولت جرج دبلیو بوش که در یکی از اندیشکده‌های واشنگتن فعالیت می‌کند اعلام کرد که تعدادی از دستیاران جوان وی برای شرکت در این جلسه دعوت شده بودند اما از وی برای حضور درخواست نشد. این مقام سابق معتقد است که علت اصلی این اقدام امضاء نامه‌های مذکور بوده باشد.

ترامپ عملا تجربه‌ای در عرصه امنیت ملی و سیاست خارجی ندارد و بدین ترتیب تیم انتقالی وی می‌توانند از سیل متقاضیان فعالیت در وزارت خارجه، پنتاگون و امنیت داخلی آمریکا بیشترین بهره‌برداری را به سود خود داشته باشند.
ارسال نظرات