دبیرکارگروه پیش بینی و پیشگیری از گسترش بافت های ناکارآمد استان از ساخت 114 کیلومتر کمربند سبز برای حفاظت از اراضی ملی خبر داد
کد خبر: ۸۸۰۹۲۲۷
|
۲۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۴
زمان خوب در جلسه کارگروه پیش بینی و پیشگیری از گسترش بافت های ناکارآمد استان گفت : این کمربند برای جداسازی اراضی ملی از دیگر اراضی و با هدف حفاظت از اراضی ملی ساخته شده است .
وی افزود : از 114 کیلومتر کمربند سبز استان 33 کیلومتر در یاسوج ساخته شده که از جاده ی قدیم کاکان تا روستای موردراز ادامه دارد و در سال آینده نیز اقدامات تکمیلی در این زمینه صورت می گیرد .
 زمان خوب گفت : بررسی مشکلات حاشیه نشینی و تعیین تکلیف سازه های موقت شهری از دیگر موضوعات بررسی شده در این جلسه بود که تصمیمات لازم در این زمینه گرفته شده است.
معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان هم در این جلسه ، بافت های ناکارآمد در حاشیه شهر ها و مرکز استان را یکی از معضلات و آسیب های اجتماعی دانست و گفت : این اماکن به سکونت گاههای غیر رسمی برای برخی افراد تبدیل شده و افراد ساکن نیز به تصرف در این اراضی اقدام می کنند که مشکلات زیادی را از لحاظ فنی و شهرسازی بوجود خواهند آورد.
آقای گشتاسبی حاشیه نشینی را یکی از 4 آسیب مهم کشور عنوان کرد و افزود : گاهی افراد متخلف از این سکونتگاه ها برای فرار از قانون استفاده می کنند
وی هم چنین حفاظت از اراضی ملی را وظیفه ی همگان دانست و گفت : با وحدت بین همه دستگاهها اراضی ملی حاشیه شهر ها را شناسایی و با اقدامات پیشگیرانه ، گسترش موانع فیزیکی و ایجاد گشت های مختلف می توان مانع تصرف سود جویان در اراضی ملی شد .
در این جلسه راهکارهای لازم برای حل مشکلات حاشیه نشینی، حفاظت از اراضی ملی و دیگر مشکلات موجود ارائه شد .
ارسال نظرات