20 هزار هکتار سطح کشت گل محمدی در استان

با کاشت 5هزار هکتار گل محمدی در کهگیلویه و بویراحمد سطح زیر کشت این محصول به 20هزار هکتار افزایش می یابد.
کد خبر: ۸۸۰۹۲۲۹
|
۲۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۹
کارشناس مسئول گیاهان دارویی وزارت جهاد کشاورزی درکارگاه یک روزه ی راهکارهای تولید گیاهان دارویی با محوریت گل محمدی در یاسوج با بیان این مطلب گفت: این اقدام در ادامه ی طرح های اقتصاد مقاومتی و با هدف توسعه ی سرمایه گذاری در بخش گیاهان دارویی در کهگیلویه و بویر احمد انجام می شود.
  پریسا مهدی زاده افزود: تنش آبی،کمی بارش و بروز برخی آفات توجه به تولید گیاهان دارویی را برای جبران برخی تولیدات کشاورزی در استانهای مستعد ضروری کرده به گونه ای که تلاش می شود این مهم در قالب طرح های اقتصاد مقاومتی برای استفاده بهتر از ظرفیت های موجود در برخی استانها ازجمله کهگیلویه و بویراحمد تعریف شود.
وی با بیان اینکه کهگیلویه و بویراحمد مستعد تولید و صادرات گل محمدی است افزود: وجود اراضی شیب دار و همین طور شرایط خاص اقلیمی این استان فرصت مطلوبی برای اجرای این طرح ایجاد کرده است.
وی پیش بینی رقم 30هزار میلیارد ریالی مورد نیاز اجرای طرح های تولید گیاهان دارویی از جمله گل محمدی را یاد آور شد و افزود: استفاده ی استان ها از تسهیلات،بسته به ظرفیت ها و حجم سرمایه گزاری ها خواهد بود.

 وی کمک به حفظ سلامت محیط زیست،تولید دارو و رونق صنایع وابسته به کشاورزی را از اهداف تولید گیاهان دارویی از جمله گل محمدی برشمرد.
جبار کیانی رئیس اتاق بازرگانی استان هم تشویق فعالان اقتصادی برای ورود به این عرصه و رونق صنایع تبدیلی در کنار بیان اهمیت اقتصادی تولید گل محمدی را از جمله ی اهداف این کارگاه برشمرد.
در این نشست با حضور جمعی از مدیران و کارشناسان اقتصادی وضعیت تولید،مصرف و صادرات گل محمدی در ایران و جایگاه آن در جهان همچنین تولید این محصول در کهگیلویه و بویراحمد چگونگی بازار یابی و فروش و ارایه مدل کشت این محصول بررسی شد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار