همایش همه با هم بسوی هوای پاک در تبریز

با حضور مدیرکل حفاظت از محیط زیست و معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش آذربایجان شرقی و جمعی از مسئولان، همایش همه با هم بسوی هوای پاک به صورت پایلوت در دبستان امام علی(ع) ناحیه یک تبریز برگزار شد.
کد خبر: ۸۸۰۹۲۴۹
|
۲۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۴

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، مدیر کل حفاظت از محیط زیست استان در این همایش گفت: محیط زیست از عوامل زنده و غیر زنده تشکیل شده و دراین میان از عوامل زنده، فعالیت های انسانی بیشتر تاثیر مخرب را بر روی محیط زیست دارد.

حمید قاسمی با بیان اینکه در اصل 50 قانون اساسي حفظ محیط زیست وظیفه همگانی است، افزود: هر فعالیتی که منجر به آلودگی‏ محیط زیست‏ یا تخریب‏ غیر قابل‏ جبران‏ آن‏ شود ممنوع‏ است.

وی خاطر نشان کرد: وضعیت محیط زیست در همه دنیا و از جمله کشور ما واجد وضعیت امیدبخشی نیست؛ به طوری که این سرمایه مشترک بشری رو به زوال می‌رود، بر این اساس قوانین و مقرراتی به تصویب رسیده است تا بلکه این روند‌نگران کننده را متوقف کند.

قاسمی با بیان اینکه بحث مدیریت پسماندها و آلودگی هوا به یکی از چالش های کشور و استان تبدیل شده، تصریح کرد: از عوامل طبیعی آلودگی هوای شهر تبریز بحث سکون هواست که این امر موجب بروز پدیده وارونگی هوا می شود.

مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان، اظهار داشت: شاخص آلودگی از ۰ تا ۵۰ نشانگر هوای پاک، از ۵۰ تا ۱۰۰هوای سالم، از ۱۰۰ تا ۱۵۰ هوای ناسالم برای گروه‌های حساس بوده و از ۱۵۰ تا ۲۰۰ نیز بیانگر ناسالم بودن هوا برای همه گروه‌ها و بیش از ۲۰۰ وضعیت بحرانی است.

قاسمی با اشاره به اینکه در شهر تبریز بیش از 600 هزار خودرو وجود دارد، افزود:این خودروها خود عامل مهمی در آلودگی هوای شهر هستند.

وی عدم استاندارد بودن خودروها، بحث تک سرنشینی و عدم تمایل آحاد مردم به استفاده از وسایل حمل ونقل عمومی را از مهم ترین علت های آلودگی شهر برشمرد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار