شورای امنیت سازمان ملل خواستار توقف شهرک‌سازی‌های رژیم صهیونیستی و بازگشت آنها به پای میز مذاکره شد.
کد خبر: ۸۸۰۹۲۵۸
|
۲۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۳
به گزارش خبرگزاری بسیج، شورای امنیت سازمان ملل امروز (سه‌شنبه) جلسه‌ای را برای بررسی مناقشات فلسطین-اسرائیل و قطعنامه 2334 در محکومیت و توقف شهرک‌سازی‌های رژیم صهیونیستی برگزار کرده و خواستار پایان یافتن شهرک‌سازی‌ها شد.

«نیکولای ملادنوف» هماهنگ کننده ویژه سازمان ملل در فرایند صلح خاورمیانه در جدیدترین گزارش خود به شورای امنیت، از سران فلسطینی و اسرائیلی خواست تا با کاهش دادن تنش‌ها، از درگیری بیشتر جلوگیری کنند.

به گزارش فارس،ملادنوف بعد از ارائه توضیحاتی درخصوص اقداماتی که سازمان ملل باید برای کمک به فلسطینیان در امور آموزشی، درمانی، غذایی و دیگر جنبه‌های زندگی داشته باشد، تاکید کرد جامعه جهانی از دو طرف فلسطینی و اسرائیلی می‌خواهد مذاکرات صلح را دوباره آغاز کنند.

وی در ادامه از رژیم صهیونیستی خواست شهرک‌سازی‌ها را پایان داده و گروه‌های فلسطینی نیز از انجام عملیات‌های استشهادی و اقدامات تحریک‌آمیز بپرهیزند.

هماهنگ کننده ویژه سازمان ملل همچنین افزود: نشست بین‌المللی صلح در پاریس بر حمایت کامل از راهکار دو دولتی تاکید کرده است. سازمان ملل نیز به حمایت از فلسطین و اسرائیل در راه دشواری که پیش‌رو دارند، متعهد است.

ارسال نظرات