امسال با حمایت کمیته امداد استان دو هزار و ۵۰ زوج جوان زندگی مشترک خود را آغاز کردند.
کد خبر: ۸۸۰۹۲۶۳
|
۲۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۵
معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان گفت: یکی از مهم ترین برنامه های کمیته امداد پرداخت کمک هزینه ازدواج به زوج های جوان است.

محمد نظری پرداخت کمک هزینه تأمین جهیزیه به یک هزار و ۳۶۳ نوعروس با اعتبار ۲۶ میلیارد و ۶۷۰ میلیون ریال را یکی از برنامه های این نهاد در زمینه کمک به ازدواج جوانان تحت حمایت عنوان کرد و افزود: کمیته امداد با هدف توانمندسازی مددجویان، تسهیل در امر ازدواج جوانان و کمک به وضعیت معیشت، کمک هزینه ازدواج و تأمین جهیزیه را پرداخت می‌کند.

وی با اشاره به اینکه پرداخت کمک هزینه ازدواج مجدد به زنان تحت حمایت از دیگر برنامه های کمیته امداد در زمینه ترویج ازدواج آسان است ادامه داد: پرداخت ۷۴ مورد کمک هزینه ازدواج مجدد با هزینه یک میلیارد و ۴۸۰ میلیون ریال از اقدامات این نهاد در سال جاری است.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان گفت: در زمینه کمک به ازدواج پسران تحت حمایت نیز امسال ۶۸۷ مورد کمک به داماد با هزینه سه میلیارد و ۴۳۵ میلیون ریال به فرزندان پسر مددجویان پرداخت شده است.

نظری با بیان اینکه درحال حاضر یک هزار و ۵۰۰ زوج جوان در انتظاردریافت کمک هزینه ازدواج هستند افزود: امیدواریم تا پایان سال جاری با همت مردم و خیران استان این تعداد زوج راهی خانه بخت شوند.

وی به برگزاری دوره های آموزشی برای زوج های تحت حمایت اشاره کرد و ادامه داد: یکی دیگر از اقدامات مهم کمیته امداد که موجب تحکیم روابط زوج ها و سلامت زندگی مشترک آنان می شود آموزش های قبل، حین و بعد از ازدواج در قالب مهارت های زندگی، آئین همسرداری، آموزش احکام و مسائل اعتقادی و شرعی است.

ارسال نظرات