خبرهای داغ:
مدیر کانون مداحان و شعرای استان همدان خبر داد
مدیرکانون مداحان و شعرای استان همدان از ارسال 300 اثر تحقیقی از 80 شرکت کننده از سراسر کشور به کنگره شعر فاطمی در همدان خبر داد.
کد خبر: ۸۸۰۹۳۱۰
|
۲۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۱
به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، سیدعباس صدرالدینی در جلسه ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت‌های مذهبی اظهار داشت: یکی از برنامه هایی که در کانون مداحان برگزار می شود ایام فاطمیه است.

وی عنوان کرد: حدود دو ماه است که افرادی در عرصه شعر فاطمی قدم گذاشته و این موضوع را با جدیت تمام پیگیری می کنند که به نتایج مطلوبی برسند.

مدیرکانون مداحان و شعرای استان همدان کنگره شعر فاطمی ارمغانی برای استان همدان است، گفت: قریب 300 اثر تحقیقی از 80 شرکت کننده از سراسر کشور برای این کنگره ارسال شده که به گفته داوران نتیجه مطلوبی بدست آمده و تا روزی که کنگره انجام شود کتاب آن منتشر می‌شود.

وی با بیان اینگه فراوانی کار در استان‌های شمالی کشور است، عنوان کرد: آثار ارسالی در سه مقطع دانش‌آموزی، دانشجویی ـ حوزوی و آزاد بوده که بیشترین فراوانی به ترتیب در رشته دانشجویی ـ حوزوی، آزاد و دانش‌آموزی است.

صدرالدینی ابراز داشت: آنچه که ما در این کنگره شعر فاطمی به عنوان یک ارمغان برای استان خود ثبت کردیم کشوری بودن این کنگره است که راهکاری برای استان‌های دیگر باشد.

مدیر کانون مداحان و شعرای استان همدان گفت: این کنگره 23 بهمن ماه همزمان با روز شهادت حضرت فاطمه(س)، ایام فاطمیه اول برگزار می شود.

وی تأکید کرد: در شب 15 بهمن ماه شب شعری خواهیم داشت با توجه به اینکه رویکرد ما یک رویکرد آئینی است که آن را شب شعر «مقاومت و بیداری» می نامیم.

صدرالدینی با اشاره به دلیل انتخاب عنوان شب شعر «مقاومت و بیداری» خاطرنشان کرد: بیداری به این دلیل که عصر مخصوص امام عصر(عج) و روز جمعه است و مقاومت نیز به دلیل ولادت حضرت زینب(س) است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات