خبرهای داغ:
دادستان مرکز استان گفت : برخی مدیران بخاطر وجهه اداری شخصی سعی می کنند از پرداخت حقوق موقوفه فرار کنند و نمی دانند به گردن او دین شرعی و سنگینی خواهد بود.
کد خبر: ۸۸۰۹۳۵۹
|
۲۸ دی ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۲
به گزارش خبرگزاری بسیج از گرگان به نقل از گلستان ما، حجت الاسلام سید مصطفی حقی دادستان مرکز استان گلستان در جلسه تخصصی وقف و قضا که در اداه کل اوقاف و امور خیریه استان برگزار شد اظهار کرد : عموم مشکلات در عدم پرداخت حقوق موقوفات مربوط به دستگاههای اجرایی استان است و افراد حقیقی در صورتی که مسائل مربوط به وقف بدرستی برای آنها تبیین شود حقوق موقوفات را پرداخت خواهند کرد .

حجت الاسلام حقی عنوان کرد : با جلساتی که با مدیر کل و معاونین اوقاف برگزار شد دستگاهها و نهادهای بدهکار به اوقاف مشخص و نامه نگاری از طرف شورای حفظ حقوق بیت المال صورت گرفت و عده ای بخاطر پایان سال مالی و عدم تدوین بودجه در اول سال قول دادند که در بودجه سال آینده اداره مربوطه مسئله اجاره بها و حقوق وقف را لحاظ نمایند .

وی خاطر نشان ساخت : ادارات و نهادها در گذشته قبل از ساخت ساختمان اداری باید از چگونگی شرایط ملک مطلع می بودند و بعد اقدام به ساخت و ساز می کردند لذا بعد از احداث بنا پی به موقوفه بودن آن بردند و حال باید توجه داشته باشند هرگونه عبادت و نماز با توجه به عدم پرداخت حقوق وقف، غصب محسوب شده وشرعا باطل است .

حجت الاسلام حقی افزود : وقف یک امر شرعی است و ریاست سازمان اوقاف نماینده ولی فقیه در امور وقف و بقاع متبرکه می باشد از این رو رضایت اوقاف در ملک وقفی شرط است .

دادستان مرکز استان اذعان داشت : برخی مدیران بخاطر وجهه اداری شخصی سعی می کنند از پرداخت حقوق موقوفه فرار کنند و نمی دانند به گردن او دین شرعی و سنگینی خواهد بود و در هر صورت باید حقوق موقوفه در هر زمانی پرداخت شود و ضرر آن مدیر را نسبت به دیرکرد و ضرر و زیان باید دولت متحمل شود لذا بعنوان دادستان و مدعی العموم قطعا نخواهم گذاشت حقوق اوقاف پایمال شود .

انتهای پیام/
ارسال نظرات
پر بیننده ها